Nemecký autoklub ADAC zverejnil štatistiky poruchovosti automobilov z roka 2020. Dotýkajú sa len tých vozidiel, ktoré sú na trhu viac než tri roky. Tie sú následné kategorizované podľa dátumu prvého prihlásenia do jednotlivých ročníkov.

Každý ročník dostal zvlášť údaj o spoľahlivosti, ktorý je vyjadrený v promile, teda v pomere výskytu závažnej poruchy na jeden tisíc automobilov daného typu v štatistikách ADACu. Najlepšie vozidlo v štatistike sa chváli číslom 0,4, to znamená, že že na 1 000 exemplárov sa pokazilo len v 0,4 prípadoch. 

Naopak, najhoršie cifry siahajú až k 50 pokazeným vozidlách na 1 000 automobilov. To sú veľké rozdiely v spoľahlivosti. Za poruchu sa tu pritom nepovažuje vypálená žiarovka či nebodaj nefunkčný stierač. Ide o závažné komplikácie, ktoré vodičovi znemožňujú ďalšiu jazdu.

Popredné priečky štatistiky obsadili predovšetkým nemecké prémiové automobilky, na pozícii menej spoľahlivých modelov sa vystriedali viaceré značky. Táto štatistika vychádza z 3,386 milióna výjazdov asistenčných služieb monitorovaných organizáciou ADAC. Ide o obrovské číslo, no napríklad v porovnaní s rokom 2019 je o 10 % nižšie. Sú teda autá spoľahlivejšie? Nutne nie, svoju stopu totiž na štatistikách zanechal určite aj koronavírus.

Vodičov na cestách Nemecka v roku 2020 najviac potrápili autobatérie, tie boli príčinou až v 46,4 % zlyhaní. Druhým najčastejším dôvodom (15,9 %) boli poruchy motora, napríklad vstrekovania, zapaľovania či rôznych senzorov. Časté boli aj chyby riadenia, bŕzd či podvozka (14,9 %). Na ďalších stránkach článku nájdete prehľad najlepších a najhorších automobilov jednotlivých segmentov.