Ilustračná snímka. Zdroj: Dekra

Poradca Tieto jazdené autá sa najmenej kazia

Foto: Dekra

11.3. 2015 8:00 Nemecká Dekra zverejnila najnovší rebríček kvality a spoľahlivosti jazdených vozidlách. Analýza obsahuje deväť segmentov rozdelených do troch kategórií podľa počtu najazdených kilometrov.

Nemecká spoločnosť Dekra každoročne zverejňuje analýzu kvality a spoľahlivosti ojazdených vozidiel pod názvom DEKRA Gebrauchtwagenreport. Základom hodnotenia sú len relevantné nedostatky jednotlivých modelov, čiže typické chyby údržby, ktoré je možné skôr pripísať na účet samotnému majiteľovi, nezohľadňuje.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dekra
Ilustračná snímka. Zdroj: Dekra
Zdroj: Dekra

Základom hodnotenia sa stáva index poruchovosti Dekry označený ako DMI, ktorý porovnáva modely v rámci jednotlivých segmentov od malých áut až po veľké vany. „Pre kupca je rozhodujúce hodnotenie porovnateľných modelov. Skutočnosť, že model luxusnej triedy má lepšie výsledky než malé auto, nie prekvapujúci ani nepomôže pri rozhodovaní sa o kúpe,“ hovorí Gerd Neumann, člen predstavenstva Dekry.

Mercedes obhájil prvenstvo

Rebríček obsahuje deväť segmentov a v rámci nich sú vozidlá rozdelené podľa počtu najazdených kilometrov do troch kategórií: od nula do 50 000 km, od 50 001 do 100 000 km a od 100 001 do 150 000 km. V rámci všetkých kategórií Dekra vyhodnotí najspoľahlivejší model a následne aj absolútneho víťaza, ktorý dosiahne najlepšie výsledky vo všetkých oblastiach. Aj v tomto roku  prvenstvo obhájil Mercedes triedy E (DMI: 93,8), druhé miesto získalo Audi Q5 (90,0) a trojku uzatvára Mercedes GLK (89,1).

 

Technický stav hodnotila Dekra v oblastiach:

- podvozok/riadenie

- motor/ekológia

- karoséria/rám/vnútorný priestor

- brzdový systém

- elektrický systém/elektronika/osvetlenie

V tohtoročnom hodnotení sa prvýkrát vyskytuje aj kategória „novinky“, čiže všetky modely, ktoré sú na trhu kratšie než tri roky. Tu však Dekra nevypracovala rebríček pre množstvo faktorov, ktoré by bolo problematické zhodnotiť. Nielen preto, že majitelia aj servisy venujú týmto modelom mimoriadnu pozornosť. Dôvodom sú aj rôzne akcie výrobcov, ktorých cieľom je odstrániť nedostatky a „detské choroby“.

Okrem nových modelov sa v analýze už po tretíkrát vyskytuje aj špeciálna kategória „masová klasika“. Ide o modely, ktoré sa už nevyrábajú, no stále majú na trhu jazdených vozidiel výrazný podiel. Práve z tohto dôvodu je upravená kategória najazdených kilometrov: v ich prípade ide o rozpätie od 50 000 do 200 000 km. Tieto vozidlá sú zaujímavé najmä pre ľudí s obmedzeným rozpočtom a v tomto roku sa počet modelov zvýšil na 146.

Spôsob hodnotenia

Analýza jazdených vozidiel sa zakladá na výsledkoch 15 miliónov riadnych technických kontrol za posledné dva roky a obsahuje nedostatky vyplývajúce z opotrebovania vozidla. Nezohľadňuje pritom typické chyby, ktoré je možné pripísať na účet samotnému majiteľovi, napríklad, opotrebované gumičky stieračov a pneumatiky či nepovolené úpravy.

Ilustračná snímka. Zdroj: Dekra
Ilustračná snímka. Zdroj: Dekra
Zdroj: Dekra

V prehľade sú zastúpené modely deviatich segmentov, z ktorých Dekra počas dvoch rokov preverila aspoň tisíc kusov v každej z kategórií podľa počtu najazdených kilometrov, keďže práve tento údaj považuje Dekra z hľadiska poruchovosti a spoľahlivosti za dôležitejší než vek vozidla.

BANNER300

Rebríček vytvára Dekra na základe svojho vlastného indexu poruchovosti (DMI), ktorý zohľadňuje pomer vozidiel bez závažných nedostatkov s autami so závažnými poruchami. Pri výpočte sa z percenta „bez závažných chýb“ odpočítava percento áut „so závažnými chybami“. Vďaka tomu výsledok  neovplyvňuje fakt, že niektoré značky a modely sú v Nemecku rozšírenejšie než iné.

Výsledky jednotlivých segmentov

Trieda
Stav odometra
0 – 50 000 km
50 001 – 100 000 km
100 001 – 150 000 km
Mini a
malé autá
Audi A1 (2010)
Audi A1 (2010)
VW Polo (2009)
Toyota iQ (2008)
Toyota iQ (2008)
Toyota Yaris (2006)
Mazda 2 (2007)
Mazda 2 (2007)
Ford Fiesta (2008)
Kompaktné
modely
Toyota Prius (2009)
Mazda 3 (2009)
VW Golf VI (2008)
Ford Focus (2010)
Opel Astra (2009)
Toyota Prius (2003)
Mazda 3 (2009)
VW Golf VI (2008)
Opel Astra (2009)
Stredná
trieda
Volvo S60/V60 (2010)
Volvo S60/V60 (2010)
Audi A5 (2007)
Mercedes triedy C (2007)
Audi A5 (2007)
Audi A4 (2008)
Toyota Avensis (2009)
Audi A4 (2008)
Mercedes triedy C (2007)
Vyššia
stredná a
vyššia
trieda
Mercedes triedy E (2009)
Mercedes triedy E (2009)
Mercedes triedy E (2009)
Mercedes triedy S (2005)
VW Phaeton (2002)
BMW radu 5 (2009)
BMW radu 7 (2008)
BMW radu 5 (2009)
Škoda Superb (2008)
Športové
modely a
kabriolety
BMW Z4 (2009)
BMW Z4 (2009)
Audi TT (2006)
Porsche 911 (2004)
Audi TT (2006)
Mercedes SL (2001)
Audi TT (2006)
Porsche 911 (2004)
VW Eos (2006)
Terénne
modely
a SUV
Mercedes GLK (2008)
Audi Q5 (2008)
Audi Q5 (2008)
Volvo XC60 (2008)
Mercedes GLK (2008)
Volvo XC60 (2008)
Audi Q5 (2008)
Volvo XC60 (2008)
Mercedes GLK (2008)
Rodinné
vany
Ford C-Max (2010)
Opel Meriva (2010)
Toyota Corolla Verso (2004)
Toyota Verso (2009)
Toyota Verso (2009)
VW Golf plus (2005)
Opel Meriva (2010)
Ford C-Max (2010)
Mercedes triedy B (2005)
Malé
dodávky
VW Amarok (2010)
Fiat Dobló (2010)
Citroen Berlingo (2008)
Mercedes Vito/Viano (2003)
Merceds Vito/Viano (2003)
Merceds Vito/Viano (2006)
Škoda Roomster (2006)
Škoda Roomster (2006)
Škoda Roomster (2003)
Ľahké
nákladné
vozidlá
Opel Movano (2010)
Renault Master (2010)
VW Crafter (2006)
Renault Master (2010)
Mercedes Sprinter (2006)
Mercedes Sprinter (2006)
Mercedes Sprinter (2006)
VW Crafter (2006)
VW Crafter (2006)
Fiat Ducato (2006)

zdroj: Dekra

Diskusia  ()

Video

Diskusia