Škoda Superb je obľúbeným rodinným vozidlom najmä vďaka vnútornému priestoru, ktorý ponúka. Aj preto je atraktívnym jazdeným vozidlom, ktoré sa pravidelne umiestňuje v prvej desiatke najpredávanejších automobilov našich bazárov. My sme sa teraz v stručných testoch lepšie pozreli na druhú a tretiu generáciu českej vlajkovej lode. Na čo si pri nich dať pozor a v čom dokážu potešiť? 

Základné info o druhej generácii

Prvá generácia vlajkovej lode mladoboleslavskej automobilky (kód 3U) debutovala v roku 2001 ako koncernový derivát, využívajúci predĺženú platformu vtedy aktuálneho VW Passat. V roku 2008 prišiel na scénu jej nástupca označený kódom 3T, postavený zasa na predĺženej platforme menšieho typu Octavia. Vo výrobe zotrval až do roku 2015.

Škoda Superb Combi II. generácie pred faceliftom.
Škoda Superb Combi II. generácie pred faceliftom.
Zdroj: Škoda

Superb číslo dva nastúpil najskôr ako sedan s výklopnou zadnou stenou, ktorá bola delená v dvoch rovinách, čím bolo možné jej otváranie buď len ako krátkeho veka kufra, alebo vcelku, vrátane zadného okna. Základnú karosársku verziu o rok neskôr doplnilo aj praktické kombi. Krátko po debute, v roku 2009, sa auto podrobilo aj bezpečnostnej previerke Euro NCAP, kde podľa vtedajšej metodiky získalo maximálnych päť hviezdičiek.

Relatívne neskoro, dva roky pred koncom výroby, predstavila Škoda omladený model, lepšie zladený s vtedajším štýlom značky, ktorý prišiel na trh začiatkom leta 2013. Od staršieho prevedenia ho možno rozoznať hlavne pomocou širšej prednej masky, LED denných svetiel, integrovaných v svetlometoch, aj rekonštruovaných koncových svetiel, využívajúcich rovnakú techniku. V záujme väčšieho komfortu sa zmenilo aj ovládanie otvárania veka kufra.

Tak ako pri väčšine ostatnej techniky, aj pri motoroch čerpal Superb druhej generácie z koncernových regálov. Najslabším zážihovým agregátom bol štvorvalec 1.4 TSI, ktorý dopĺňal silnejší 1.8 TSI, vrcholom bol šesťvalec 3.6 FSI. Naftovým základom bol sprvu štvorvalec 1.9 TDI PD so združenými vstrekovačmi, v roku 2010 ho ale nahradil menší motor 1.6 TDI CR, so vstrekovaním typu Common Rail. V tom istom roku prešiel na tento spôsob prípravy zmesi aj väčší dvojliter.