ikona Hybridy majú väčšiu šancu než

Poradca Elektromobil? Nie, ďakujem

Foto: Dreamstime

20.10. 2014 14:02 Kupci v Európe preferujú tradičné motory a v záujme ekológie nie sú ochotní meniť svoje zvyky. To a mnoho iného zistil najnovší prieskum spoločnosti PwC.

Kupci nových áut nemajú o elektromobily prakticky žiadny záujem. Z najnovšieho prieskumu konzultačnej a audítorskej spoločnosti PwC vyplýva, že elektrické vozidlo by si kúpilo len jedno percento motoristov. Hybridy dopadli s 21 percentami o niečo lepšie, no absolútna väčšina (62 percent) respondentov stále uprednostňuje tradičné benzínové alebo dieselové motory.

Diesel a benzín dominujú

PwC sa vo svojom prieskume pýtal motoristov z Nemecka, Francúzska a Veľkej Británie, ktorí si v nadchádzajúcich 12 mesiacoch plánujú kúpiť nové vozidlo. Vedúci automobilovej sekcie PwC v Nemecku a Európe Felix Kuhnert poukazuje na dilemu, ktorú tento prieskum priniesol výrobcom. „Zákazníci sú pri výbere produktu aj naďalej konzervatívni, zároveň však z hľadiska predaja a ochrany klímy požadujú od automobiliek vysokú inovačnú silu.“

Hybridy majú väčšiu šancu než elektromobily,
Hybridy majú väčšiu šancu než elektromobily,
Zdroj: Dreamstime

Preferované benzínové a dieselové agregáty musia byť úsporné a práve vývoj úsporných motorov považuje vyše 80 percent respondentov za najdôležitejšiu úlohu automobiliek v budúcnosti. Tento aspekt je dôležitý najmä pre Britov, nakoľko vozidlo nesmie spotrebovať viac než päť litrov na 100 km. Nemci naproti tomu považujú aj sedem litrov za prijateľných. Vo Francúzsku sú v kurze dieselové vozidlá: až 37,2 percenta respondentov plánuje kúpiť práve diesel, čo je zhruba o 10 percent viac než v Nemecku a Británii. Francúzi sa viac zaujímajú aj hybridnú kombináciu s naftovým motorom (12,9 percenta), čím opäť prekonávajú Nemcov (5,3 percenta) a Britov (3,5 percenta).

Z výsledkov prieskumu jasne vyplýva, že zákazníci nie sú v záujme ochrany ovzdušia ochotní akceptovať zmeny v jazdnom štýle ani meniť svoje zvyky. Obmedzenie jázd autom považuje za zmysluplné len 14 percent respondentov a vzdať sa veľkých SUV vôbec neprichádza do úvahy až pre polovicu opýtaných. Tento špagát musia za nich urobiť automobilky. Na jednej strane musia vyvinúť drahé technológie (elektromobily, hybridy alebo ľahké materiály) a zároveň splniť požiadavky klientov aj politikov z hľadiska ekológie, komfortu a dizajnu.

Internet čoraz dôležitejší

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: Dreamstime
Internet hrá pri výbere vozidla dôležitú úlohu, až 89 percent klientov si nezávisle od veku hľadá informácie na sieti. Dve tretiny motoristov si na internete vyberie predajcu a nakonfiguruje auto. Podľa Kuhnerta sa musia predovšetkým predajcovia pripraviť na dobre informovanú klientelu a vyhovieť zväčša veľmi konkrétnym predstavám. Z prieskumu vyplynula pre automobilky a predajcov ďalšia dôležitá informácia. Tretina klientov hľadá partnera, ktorý mu všetko ponúkne na jednom mieste: od poradenstva, cez financovanie až po samotnú kúpu.

Typickým kupcom je muž vo veku 35 až 54 rokov. A sú to práve muži, ktorí sú pri kúpe vozidla ochotní zaplatiť viac než ženy. V Nemecku až o 4 000 eur, v Británii o 3 000 eur a vo Francúzsku o 2 000 eur.

 

Na prieskume PwC sa zúčastnilo celkovo 1 500 respondentov z Nemecka, Francúzska a Británie. Tieto tri krajina predstavujú najväčšie automobilové trhy v Európe. Podľa aktuálnych údajov Asociácie európskych výrobcov automobilov (ACEA) bolo počas prvých deviatich mesiacov tohto roka v Nemecku zaregistrovaných 2,3 milióna nových osobných áut, v Británii dva milióny a vo Francúzsku 1,3 milióna. V medziročnom porovnaní ide o zvýšenie počtu registrácií v Nemecku o tri percentá, v Británii o deväť percent a vo Francúzsku zhruba o dve percentá.

Diskusia  ()

Video

Diskusia