daimler logo

Poradca Prelom v účinnosti asistenčných systémov vodiča

Foto: Daimler

31.10. 2015 12:06 Záverečná prezentácia výskumnej iniciatívy UR:BAN spoločnosti Daimler ukázala prelom v účinnosti asistenčných systémov vodiča pri zvyšovaní bezpečnosti a znižovaní stresu počas jazdy v mestskom prostredí – na ceste v naplňovaní vízie o jazde bez nehôd.

Tento text je tlačovou správou, ktorá je publikovaná v plnom znení. Redakcia nenesie zodpovednosť za jej obsah.

Predvedený systém využíva tisíce fotografií z miest, v ktorých je vyznačených 25 skupín objektov (ako vozidlá, cyklisti, chodci, cesta, chodník, budova, stĺpy alebo stromy). Systém ich potom obdobne ako ľudské oko a mozog porovnáva, indikuje tak reálnu situáciu, pričom je spôsobilý zaznamenať nielen všetky dynamické objekty ale i ľubovoľné statické prostredie aj pri prekrytí a vo veľkých vzdialenostiach či dokonca za hmly a zhoršených poveternostných podmienok.

„Vďaka výkonu počítačov, ktorý v posledných rokoch ohromne narástol, je stále bližšie deň, kedy autá budú vidieť svoje okolie rovnako ako človek a dokážu správne vyhodnocovať komplexné situácie v meste.“ Predpovedá profesor Ralf Guido Herrtwich, jeden z vedúcich výskumu spoločnosti Daimler.

O celú sekundu skôr ako u bežne dodávaných dokáže rozpoznať a predvídať zámer chodcov a cyklistov novo predvedený systém na ich detekciu a klasifikáciu. Obdobne ako človek už na základe držania hlavy, postavenia tela či pozície na kraji cesty napríklad zistí či chodec ostane stáť na chodníku alebo prejde cez cestu. Nový systém na báze radaru a kamery zasa umožňuje asistovaný prechod do vedľajšieho jazdného pruhu (v rozsahu rýchlostí 30 až 60 km/h). Ďalší predvedený systém dokázal odbočenie aj predvídať (na základe súhry pohybov volantom, zníženia rýchlosti a kartografických informácií) a automaticky zapnúť smerovku a zavčasu tak informovať okolie.

Viac informácií nájdete na: media.daimler.sk

(tlačová správa)

Diskusia  ()

Video

Diskusia