Ilustračná snímka

Poradca 10 áut s najčastejšie stočenými kilometrami

Foto: Dreamstime

18.2. 2016 8:00 Aké autá sa stáčajú pravidelne a aké takmer vôbec? V priemere sa upravujú odometre o 80 000 až 150 000 km, no nájdu sa aj polmiliónoví rekordéri. Pozrite sa, aké modely majú najčastejšie stočené kilometre v Čechách, situácia u nás s najväčšou pravdepodobnosťou nebude významne odlišná.

S problémom zmanipulovaných odometrov zápasia všetky krajiny, naši českí susedia nie sú výnimkou. O to viac, že stáčanie kilometrov je v zásade jednoduché a veľmi lákavé. Kým kedysi sa pretáčalo manuálne šijacím strojom alebo vŕtačkou, v moderných autách stačí počítač. Pre „profesionálnych“ manipulátorov je však aj táto investícia výhodná. Podľa spoločnosti Cebia, ktorá sa zaoberá preverovaním histórie vozidiel, sa miera stáčania kilometrov u našich susedov dlhodobo drží okolo 40 percent a bežne sa autá omladzujú od 80 000 do 150 000 km.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: Dreamstime

Cebia zistila, že v Česku sa najčastejšie stáčajú kilometre v modeloch najpredávanejších značiek Škoda, VW, Audi, BMW, Ford a Renault. Najmenej sa manipuluje s odometrami kórejských značiek Kia a Hyundai, napríklad, spomedzi Hyundai i30 malo stočené kilometre len 18 percent vozidiel, v prípade Kia cee´d išlo o 16 percent. Dobre dopadli aj menej rozšírené značky a modely, napríklad, Toyota Yaris (21 percent), Seat Ibiza (18 percent) či Opel Corsa (17 percent).

Automobilom, ktorý má najčastejšie stočené kilometre, je ten najžiadanejší na českom trhu jazdeniek - Škoda Octavia. Takmer každá druhá vykazuje podľa Cebie menej, ako v skutočnosti najazdila. Rekordérom, čo do počtu stočených km sa vlani stal VW Passat, ktorému prikrášlili odometer až o pol milióna kilometrov: zo 750 000 na 250 000. Podobným spôsobom sedmičkovému BMW, ktorému z odometra ubudlo 460 000 km: zo 690 000 na 229 215. Ďalším kurióznym prípadom sa stalo iné BMW, kde majiteľ jednoducho nechal ubrať poslednú nulu: zo 431 000 na 43 100, čo znamená omladenie o 387 900 kilometrov.

Cebia vyhodnocovala situáciu podľa zadaní zákazníkov v systéme Autotracer v priebehu minulého roka, pričom išlo o domáce aj zahraničné vozidlá. Podľa údajov Martina Pajera, riaditeľa firmy Cebia, je riziko zmanipulovaného odometra v individuálne dovezených autách takmer o štvrtinu vyššie než vo vozidlách evidovaných v ČR. Cebia však prišla aj s pozitívnou správou. Podiel zmanipulovaných jazdeniek v Česku nestúpa a dokonca sa zvyšujú aj údaje o najazdených kilometroch predávaných áut.

zdroj: Cebia
zdroj: Cebia
Zdroj: Cebia
Zdroj: Soňa Zverková
Diskusia  ()

Video

Diskusia