Portál Die Versicherer nedávno zverejnil štatistiku kradnutých automobilov z tohto roka vyplývajúcu z údajov nemeckého trhu poisťovní. Automobily, ktoré v tomto rebríčku nájdete, boli havarijne poistené, preto o nich existujú pomerne precízne údaje a dá sa stanoviť, koľko vozidiel na 1 000 poistených bolo odcudzených. 

Okrem miery krádeží uvádza Die Versicherer aj priemernú škodu, ktorá vznikla krádežami daného modelu. Celkovo sa vyčíňanie automobilových zlodejov na Nemeckom trhu podpísalo na škodách vo výške 187 miliónov eur, no pozitívna správa je, že sa ukradlo menej áut než v roku 2021.

Asi nikoho neprekvapí, že zlodeji idú najmä po SUV - ich dopyt len kopíruje priania masy klientov a tí pri kúpe preferujú práve športovo-úžitkové automobily. V top desiatke kradnutých modelov Nemecka za rok 2022 sa umiestnili najmä prémiové automobily, tie sú totiž vysoko atraktívne z pohľadu záujemcov o jazdené vozidlá.

10. miesto: Ford Edge

Sériová forma druhej generácie typu Ford Edge
Zdroj: Ford
  • priemerná škoda vzniknutá pri krádeži: 26 752 eur
  • počet ukradnutých automobilov na 1 000 kusov: 3,1

Čo o tomto modeli hovorí ADAC:

Silné stránky

  • výborná priestorová ponuka
  • dobrá kvalita spracovania
  • bohatá sériová výbava
  • za príplatok dostupné veľmi dobré svetlá

Slabé stránky

  • vysoká spotreba (v prípade 2.0 TDCi Bi-Turbo)
  • sedadlo spolujazdca nie je výškovo nastaviteľné
  • horšia stabilita pri vyhýbacom manévri v teste ADACu

Hodnotenie verzie 2.0 TDCi Bi-Turbo Start/Stopp Titanium 4x4 PowerShift vyrábanej v rokoch 2016 až 2018 (hodnotí sa známkami ako v škole):

  • priestor v kufri: 2,3
  • priestor v kabíne: 2,0
  • komfort: 2,7
  • pohon: 2,1
  • jazdné vlastnosti: 2,9
  • bezpečnosť: 2,1
  • eko test: 5,3
  • náklady na prevádzku: 3,1
  • výsledná známka: 3,0