Auto Bild v spolupráci s nemeckou organizáciou ADAC otestoval viac ako 60 letných pneumatík pre prichádzajúcu sezónu. Ak si chcete vyberať spomedzi najlepších a aj s konkrétnym rozmerom, kliknite na jednu z nasledovných odrážok:

Výborných pneumatík je dnes na výber viac než dosť a dokonca ani nemusia vždy byť najdrahšie. Neznamená to však, že každý súčasný model má iba dobré až veľmi dobré vlastnosti, niektoré v testoch Auto Bildu úplne pohoreli. Síce môže lákať na dobrú cenu, no v praxi od nich veľa nečakajte.

Nasledujúcich 10 modelov letných pneumatík skončilo v tohotoročných testoch Auto Bildu najhoršie a diskvalifikovala ich už prvá z meraných disciplín - sledovanie brzdných dráh na suchu a na mokre. Nejedna z nich brzdí na mokre z rýchlosti 80 km/h aj o dve dĺžky auta horšie, než top model.

Bridgestone Turanza T005 (94 W), víťaz disciplíny zameranej na schopnosť pneumatiky zastaviť automobil, na mokrej vozovke pri plnom brzdení z rýchlosti 80 km/h vozidlo znehybnil na 27,5 m a pri plnom brzdení z tempa 100 km/h na suchom podklade potreboval 35,8 m.

Najhoršia pneumatika v teste, Atlas Sport Green 2 potrebovala pri brzdení na mokre 36,6 m a za sucha 39,5 m. To sú rozdiely, ktoré môžu rozhodovať o tom, či niektorý z účastníkov dopravnej nehody prežije, alebo nie. O poradí medzi 10 najhoršími pneu rozhodoval súčet brzdných dráh na mokrej a suchovej vozovke.

10 najhorších letných pneu podľa Auto Bildu pre rok 2022:

  1. Atlas Sport Green 2 (98 W) (36,6 m mokro; 39,5 m sucho)
  2. Firemax FM601(98 W) (36,0 m mokro; 39,8 m sucho)
  3. Rotalla Setula S-Race RU01(98 W) (35,1 m mokro; 39,8 m sucho)
  4. Imperial Ecosport 2 (98 W) (33,8 m mokro; 40,3 m sucho)
  5. Tomason Sportrace (98 W) (34,7 m mokro; 39,2 m sucho)
  6. Lassa Driveways (94 W) (34,9 m mokro; 39 m sucho)
  7. Barum Bravuris 5HM (94 W) (33,3 m mokro; 40,0 m sucho)
  8. Viking ProTech NewGen (98 W) (33,4 m mokro; 39,8 m sucho)
  9. Tracmax X-Privilo TX3 (98 W) (34,3 m mokro; 38,9 m sucho)
  10. Semperit Speed-Life 3 (98 W) (33,1 m mokro; 40,0 m sucho)