Tento problém s vysokou teplotou v kabíne by sa dal vyriešiť pomerne jednoducho - zaparkovať auto v garáži. Nie každý z nás ale má takúto možnosť a tak nám nezostáva nič iné, ako auto prevdzušňovať zakaždým, keď chceme niekam vyraziť.
ADAC ale hľadal odpovede na otázky, ktoré si v lete kladieme snáď úplne všetci. Mám nechať v lete okná mierne pootvorené, keď auto stojí celý deň na slnku? Ovplyvňuje farba auta hromadenie tepla v kabíne? Pomôžu mi tónované okná proti horúcemu interiéru?
Tak najprv zodpovedajme prvú otázku, ktorá sa týka otvorených okien. Mierne otvorené okná v skutočnosti nerobia v kabíne veľký teplotný rozdiel. Je logické, že auto nemôžete nechať s úplne otvorenými oknami, takže malý priestor, cez ktorý by mal horúci vzduch prúdiť von, neprináša skoro žiadny účinok.
Meranie teploty identických vozidiel s otvorenými a zatvorenými oknami pri vonkajšej teplote 28 stupňov prinieslo takmer rovnaké hodnoty - vo veľmi krátkom časovom období teplota vo vozidle dosiahla nebezpečnú hodnotu.
Ak okná zostali zatvorené úplne, po 10 minútach od zaparkovania vozidla bolo v interiéri nameraných 38 stupňov a po 20 minútach dokonca 45 stupňov. Ak ale nechali v testovanom vozidle okná mierne otvorené, aby sa do nich nedostal zvedavý zlodej, teplota po 10 minútach stúpla na 36 stupňov a po 20 minútach na 42 stupňov. Po hodine na slnku v aute vystúpala teplota vysoko nad 50 stupňov, bez závislosti od okien. A čo vplyv farby karosérie?