Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan.
Zdroj: Auto Bild

Benzín

Motor 1.5 TSI pod kapotou Tiguanu má nevýhodu v tom, že je dostupný len s pohonom predných kolies. Podobne ako jeho konkurent 2.0 TDI sa však môže pochváliť sedemstupňovou DSG prevodovkou. Spotreba benzínového agregátu sa pri 1,6 tonovom SUV vždy drží na jednociferných číslach, čo nie je zlé. Napriek tomu, že papierovo by mal byť prepĺňaný štvorvalec 1.5 TSI obdobne hlučný ako TDI, v praxi sa nám zdal byť tichší a kultivovanejší.

Diesel

Treba uznať, že naftový variant s pohonom 2.0 TDI je lepšou voľbou pre vodičov, ktorí hľadajú odpoveď na všetky jazdné situácie. Tiguan s ním je vďaka pohonu 4Motion univerzálnejší, o čom svedčí aj fakt, že môže ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony. Benzín zvládne potiahnuť len 1,8 tony.

Rozhodnutie: Vyberte si benzín

Volkswagen Tiguan sa vyznačuje dobrými jazdnými vlastnosťami, komfortom a kvalitou, o ktorých sme sa nedávno presvedčili aj v redakčnom teste. Ak by sme mali radiť s jeho kúpou vodičom, ktorí najazdia pod 40 000 km ročne, určite by sme im odporúčali siahnuť po variante 1.5 TSI s pohonom prednej nápravy. Pre náročnejších šoférov, ktorí na cestách trávia ešte viac času, sa však oplatí zvážiť aj 2.0 TDI s pohonom 4Motion.

Priemerné prevádzkové náklady pri benzínovom motore Auto Bild vypočítal na 52 centov na kilometer.