Škrabky na ľad sú v očiach väčšiny motoristov relatívne jednoduché nástroje zložené z krátkej rukoväte a čepele. Dnes však už existujú aj ich elektrické alternatívy, ktoré majú výrazne uľahčiť život vodičom počas studených zimných rán. V teste Auto Bildu sa okrem iných škrabiek stretli aj modely Kärcher EDI 4 a Lescars 12V-Eiskratzer či Goods+Gadgets 12V, ktorý však funguje na inom princípe.

Elektrické mašinky pripomínajú leštiace nástroje, no na spodnej strane majú rotačný kotúč s malými plastovými čepeľami. Zatiaľ čo Kärcher má nabíjateľnú batériu, produkt od Lescars musí byť pripojený k 12-voltovej zásuvke v aute a stáva sa tak dodatočným neželaným zaťažením autobatérie, ktoré je pri nízkych teplotách beztak namáhaná.

EDI 4 od Kärcheru dokáže presvedčiť, čo sa týka samotného škrabania ľadu. Problémom však je fakt, že v realite najmä sklo zadnej časti nezvykne bývať úplne čisté a aj na mierne znečistenej sklenenej ploche EDI 4 zanecháva škrabance, kvôli ktorým ho Auto Bild označil ako “nedostatočný”.

12-voltová škrabka od Lescars zanechala ešte hroší dojem. Jej výkon pri škrabaní je sklamaním. Tenkú vrstvu ľadu totiž prerážali iba vonkajšie okraje plastových čepelí. Tretím elektricky poháňaným modelom v teste bol produkt od Goods+Gadgets, ktorý na rozmrazovanie skla využíva elektricky vyhrievanú špirálu.

Aj v prípade produktu Goods+Gadgets sa o napájanie stará 12 V sieť automobilu. Zariadenie možno taktiež označiť ako nedostatočné, pretože rozmrazovanie skla trvá príliš dlho kvôli malému vykurovaciemu telesu špirály. Výrobok by sa v žiadnom prípade nemal dotýkať skla, pretože by ho mohol poškodiť. Kvôli diskutabilnej efektivite ho rozhodne nemožno odporúčať.

Zhrnutie testu aj s odporúčaním si prečítajte na ďalšej strane...