Matador Púchov

Poradca Nenechajte sa nachytať na cenu: Tieto lacné pneumatiky v testoch úplne pohoreli, vyhnite sa im

Foto: Pavol ?ur?o

9.4. 14:00 Nízka cenovka môže byť lákadlom, pri viacerých pneumatikách ju však treba automaticky považovať za výstrahu. Neplatí to však pre všetky.

Nemecký Auto Bild v spolupráci s organizáciou ADAC otestoval 50 pneumatík veľkosti 245/45 R18, ktoré sa hodia pre obľúbené kompaktné SUV. Prehľad výsledkov veľkého testu vám prinesieme čoskoro, teraz však chceme upozorniť na gumy, ktoré v ňom absolútne prepadli. Okrem top výrobcov sa previerky zúčastnili aj kolesá druhej a tretej triedy, ktoré vedia prekvapiť pomerom cena/výkon. Nie vždy to však platí.

Jednou z kľúčových súčastí testovania je skúška brzdného účinku pneumatík. Na mokrej vozovke sa brzdí z rýchlosti 80 km/h, na suchej z rovnej stovky. Čím skôr auto zastaví, tým lepšie. Výsledky podrobného testovania ukázali, že na pneumatikách sa šetriť neoplatí. 

Aj medzi lacnejšími môžete nájsť niekoľko typov, ktoré prekvapia, no vyššia cena býva spravidla aj zárukou vyššej kvality. Svetlou výnimkou bol napríklad plášť Laufenn S Fit EQ+, teda lacnejšia alternatíva od značky Hankook. Ten si, napriek nižšej cene, dokázal zachovať dobré vlastnosti. Na druhú stranu, v porovnaní s víťaznou pneumatikou celého testu má o celých 17 000 kilometrov nižšiu životnosť.

Bezpečnosť má svoju cenu a platí to aj pri pneumatikách. Na nasledujúcej strane článku nájdete prehľad výsledkov z testovania brzdnej dráhy lacných pneumatík. Najhorším účastníkom skúšky v brzdení na mokrom asfalte bol nesúťažný protektorový plášť King Meiler Sport 3 s brzdnou dráhou na mokrej vozovke na úrovni 43,2 m. Pre ilustráciu, víťaz tejto disciplíny, Bridgestone Potenza S001, dokázal auto na mokrej vozovke zastaviť na trase dlhej iba 28,7 m. To je rozdiel viac než 15 metrov. V krízovej situácii môže o živote či smrti rozhodovať aj podstatne menšia vzdialenosť.

Video

Diskusia