ikona Opel Ampera

Poradca Opel ukončí výrobu Ampery

Foto: General Motors

22.7. 2014 14:05 Plug-in-hybrid Ampera sa v Európe neosvedčil a Opel sa ho mieni definitívne zbaviť. V rámci plánovanej modelovej ofenzívy zvažuje lacný model v štýle Dacie.

Opel plánuje v roku 2016 ukončiť program modelu Ampera, ktorý sa dva roky od svojho uvedenia na trh prejavil ako úplný predajný prepadák. Vlani jeho predaj medziročne klesol o 40 percent na 3 184 vozidiel. V prvých piatich mesiacoch tohto roka sa predalo len 332 exemplárov, čo je o 67 percent menej než v rovnakom období minulého roka.

Opel Ampera. Zdroj: General Motors
Opel Ampera. Zdroj: General Motors
Zdroj: General Motors

Na domovskom trhu, v Nemecku, sa v prvom polroku predalo len 46 vozidiel. Dokonca aj Ferrari tu predalo takmer dvojnásobok (83) exemplárov F12, píše portál Automotive News Europe. Ampere nepomohla ani vlaňajšie výrazné zľavnenie ceny, keď cenovky padli až o 7 000 eur. Pritom sa Ampera so svojím sesterským modelom Chevrolet Volt získali titul Európske auto roka 2012. Na rozdiel od Ampery však koncern General Motors mieni pokračovať s výrobom Voltu, ktorého druhá generácia má prísť na americký trh ešte v tomto roku.

Low-cost v štýle Dacia

Opel zvažuje lacný model menší než Adam. Zdroj:
Opel zvažuje lacný model menší než Adam. Zdroj:
Zdroj: General Motors
Tým sa zmeny nekončia, nakoľko Opel zvažuje uvedenie nového lacného modelu, ktorý by konkuroval značke Dacia. „Dacia je veľká vec,“ cituje predsedu predstavenstva Karla-Thomasa Neumanna denník Handelsblatt. Podľa jeho názoru je segment lacných vozidiel veľmi zaujímavý a GM sa mieni týmto smerom zamerať, aby získal trhové podiely. Pre materský koncern je totiž najdôležitejšie priviesť Opel znovu k ziskovosti.

Neumann už začiatkom júna avizoval veľkú modelovú ofenzívu a spolu so sesterskou značkou Vauxhall sa chce stať druhým najväčším európskym výrobcom osobných vozidiel. Podľa Neumanna by sa Opel zamerať na menšie modely, ako sú Astra, Corsa alebo Adam. Štvorlístok by mal doplniť ešte jeden model, menší než Adam a v cenových reláciách konkurujúcich Dacii. „Auto pod Adamom si viem veľmi dobre predstaviť,“ povedal Neumann.

Diskusia  ()

Video

Diskusia