Ilustračná snímka

Poradca 155 najúspornejších áut v nameranej spotrebe

Foto: Dreamstime

16.6. 2015 8:52 VAŠA TÉMA    Rozdiel medzi reálnou a „papierovou“ spotrebou môže dosiahnuť 30 až 40 percent. Ponúkame prehľad 155 modelov v jednotlivých triedach, ktoré sú podľa reálnych testov najúspornejšie.

Keď ktokoľvek nastolí tému normovaná verzus reálna spotreba, mnohým motoristom okamžite stúpne tlak. Trúfame si tvrdiť, že neexistuje auto, ktoré by malo v dokladoch uvedenú reálnu spotrebu. Vyplýva to zo schválených testovacích metód. Podľa európskych noriem sa auto testuje výlučne v laboratórnych, teda ideálnych podmienkach, či už hovoríme o teplote vzduchu, povrchu a profile vozovky alebo špeciálnych pneumatikách. A čo je najdôležitejšie, vozidlo neprekročí rýchlosť 120 km/h. O tom, že takto namerané hodnoty sú od reality na hony vzdialené, nemusíme asi nikoho presviedčať.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: Dreamstime

Mnohí, veci neznalí kupci, následne zažívajú nepríjemné prekvapenie. AUTO BILD počas svojich testov zistil, že reálna spotreba veľmi často o 30 až 40 percent presahuje výrobcami udávané hodnoty. A to veru nie je málo. Dôvodov je hneď niekoľko, ktoré sa v laboratóriu pochopiteľne zohľadniť nedajú. Je to nielen osobný štýl jazdy, ale aj intenzita premávky, klimatické podmienky (leto/zima), topografia, pneumatiky a v nemalej miere spotrebu ovplyvňuje aj technický stav vozidla.

Tip redakcie

Trochu matematiky vec osvetlí

Spotrebu možno odmerať vcelku jednoducho, majiteľ auta si môže vopred stanoviť okruh s rôznym typom ciest, čiže mesto, vidiecka cesta a diaľnica. Natankovať doplna, pričom je pred aj po jazde potrebné zachovať  rovnakú metódu, či už tankujete po prvé vystrelenie pištole alebo rozkývaním auta vytlačíte z nádrže vzduchové bubliny a nalejete paliva, čo sa ho tam vojde. Pochopiteľne si nezabudnite zapísať stav tachometra. Po prejdení okruhu natankovať znova. Spotrebu vypočítate starým dobrým spôsobom za použitia jednoduchej matematiky tak, že natankovaný počet litrov vydelíte počtom najazdených kilometrov a výsledok vynásobíte číslom 100.

Ilustračná snímka
Ilustračná snímka
Zdroj: Dreamstime

Naši nemeckí kolegovia z redakcie AUTO BILD otestujú ročne viac než 700 vozidiel, ktoré vyšlú na overenú 155 kilometrov dlhú trať. Tá pozostáva zo 61 km vidieckych ciest, 40 km najazdia v meste a 54 km na diaľnici. Jazdia plynulo, v optimálnych otáčkach a striktne dodržiavajú rýchlostné obmedzenia. Na 20-kilometrovom úseku diaľnice bez rýchlostného obmedzenia hodia tehlu na pedál a idú na plný plyn. Spotrebu následne vypočítavajú podľa vyššie uvedeného vzorca.

AUTO BILD prehrabal svoju databanku a pozrel sa na momentálne predávané modely, ktoré otestoval, a do rebríčkov v ôsmich triedach zaradil vždy desať najúspornejších modelov. Vznikol rebríček so 155 autami súčasnosti s najnižším apetítom. Modely s trojlitrovou spotrebou v nich nenájdeme, zato však mnohé, ktoré sa dostali pod päť litrov. A to nielen medzi tými najmenšími, podobné hviezdy sa nájdu aj v strednej triede.

Tip redakcie

Trieda mini

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
Škoda Citigo 1,0 MPI Green Tec
60
4,1
4,4
2.
Toyota Aygo x-play touch
60
4,1
4,5
3.
Peugeot 108 Vti 68
69
3,8
4,6
Fiat 500C 1,3 MultiJet 16v
95
3,9
4,6
4.
VW Up BlueMotion
75
4,2
4,8
5.
Citroën C1 Vti 68
69
4,1
4,9
6.
Toyota Aygo x-play touch
69
4,1
5,0
Kia Picanto 1,0
69
4,2
5,0
7.
VW Up 1,0
60
4,5
5,1
8.
Smart fortwo prime
90
4,2
5,2
9.
Hyundai i10 1,0 Style
67
4,7
5,3
Škoda Citigo 1,0 MPI
75
4,7
5,3
10.
Suzuki Celerio 1,0 Eco+
68
3,6
5,4
Renault Twingo Se 70 S&S
71
4,2
5,4
Zdroj: AUTO BILD

Nižšia trieda

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
Renault Clio Grandtour 1,5 Dci Energy S&S
90
3,6
4,3
2.
Ford Fiesta 1,6 TDCi
95
3,6
4,6
3.
Mitsubishi Spacestar 1,0
71
4,2
4,7
4.
Toyota Yaris Hybrid 1,5 VVT-i
100
3,3
4,9
5.
VW Polo 1,2 TSI BlueMotion DSG
90
4,7
5,2
Mini Cooper D
116
3,5
5,2
Mitsubishi Spacestar 1,2 Cler Tec
80
4,3
5,2
Peugeot 208 82 Vti
100
3,3
4,9
6.
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost S&S
100
4,3
5,4
7.
Mitsubishi Space Star 1,0 Clear Tec Plus
71
4
5,5
Mazda 2 Skyactive-9 90
90
4,5
5,5
8.
Renault Clio Energy Tce 90 S&S
90
4,5
5,6
Ford Fiesta EcoBoost Powerschift
100
4,9
5,6
9.
Honda Jazz 1,3 Dsi IMAHybrid
88
4,5
5,7
Peugeot 208 68 Vti
68
4,3
5,7
Nissan Micra 1,2 DUG.S
98
4,3
5,7
Kia Rio 1,2 16v
84
4,7
5,7
10.
Ford Fiesta 1,0 S&S
80
4,3
5,8
Zdroj: AUTO BILD

BANNER300

Nižšia stredná trieda

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
Toyota Prius Plug-in hybrid
136
2,1
3,7
2.
Mercedes A 180 CDI BlueEfficiency
109
3,6
4,6
Kia Ceed 1,6 CRDi 128
128
3,8
4,6
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 S&S
99
3,4
4,6
3.
Nissan Pulsar 1,5 dCi Tekna
110
3,6
4,8
Volvo V40 D2 Summum
115
3,8
4,8
4.
Mercedes-Benz A 160 CDI
90
3,8
4,9
Renault Mégane Energy dCi 110 S&S
110
3,5
4,9
Hyundai i30 CW 1,6 CRDI
110
4,3
4,9
VW Golf 1,6 TDI BlueMotion
110
3,2
4,9
Mazda 3 Skyactiv-D 150
150
4,1
4,9
5.
Seat Leon FR 2,0 TDI S&S
150
4,2
5,0
Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC
120
3,9
5,0
VW Golf Variant 2,0 TDI BlueMotion
150
4,2
5,0
6.
Škoda Rapid 1,6 TDI Green tec
105
4
5,1
Citroën C4 BĺueHDi120 S&S
120
3,8
5,1
7.
Mercedes-Benz A 220 CDI BlueEfficiecy 7G-DCT
170
4,4
5,2
Audi A3 Sportback 1,6 TDI ultra
110
3,3
5,2
Kia Ceed SW 1,6 CRDi 128 ISG
128
4,4
5,2
Toyota Auris 1,8 VVT-i Hybrid Touring Sports
99
3,7
5,2
Seat Leon 2,0 TDI S&S
150
4,1
5,2
Hyundai i30 1,6 CRDi Blue
128
3,7
5,2
Hyundai i30 1,6 CRDi
110
4,1
5,2
Honda Civic 1,6 i-DTEC
20
3,7
5,2
8.
Opel Astra 1,6 CDTi ecoFlex SportsTourer
110
3,7
5,3
Seat Leon 2,0 TDI S&S
184
4,2
5,3
9.
VW Golf 2,0 TDI BlueMotion
150
4,1
5,4
Opel Astra 1,6 CDTi ecoFlex S&S
110
3,7
5,4
Peugeot 308 82 Vti
82
5
5,4
Ford Focus 1,5 TDCi S&S
120
3,8
5,4
Peugeot 308 1,6 BluHDi 120 S&S
120
3,1
5,4
Audi TT Coupé 2,0 TDI ultra
184
4,2
5,4
VW Sciroco 2,0TDI BlueMotion
184
4,4
5,4
10.
Kia Ceed 1,6 CRDi 128
128
4,3
5,5
BMW 220d Coupé AT
184
4,2
5,5
Volvo V40 D3 Momentum
150
4,3
5,5
VW Golf GTD BlueMotion
184
4,2
5,5
Mercedes-Benz A200 CDI 7G-DCT
136
4,4
5,5
Zdroj: AUTO BILD

Stredná trieda

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
BMW 320d Efficient Dynamic Edition
163
4,1
4,6
2.
Opel Insignia 2,0 CDTI ecoFlex S&S
140
3,7
4,8
3.
BMW 318d
143
4,5
5,0
BMW 316d
116
4,5
5,0
4.
VW Passat 2,0 TDI BlueMotion
150
4,1
5,1
5.
Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Energy S&S
150
4,6
5,2
6.
Audi A4 Avant 2,0 TDI clen diesel
150
5,1
5,4
Škoda Octavia Combi 2,0 TDI Green tec 4×4 Scout
150
5,1
5,4
BMW 325d AT
218
4,6
5,4
BMW 320d AT
164
4,5
5,4
Mazda 6 Combi Skyactive-D 150 i-Eloop
150
4,2
5,4
7.
Mercedes-Benz C250 BlueTec 7G-Tronic
204
4,3
5,5
8.
Opel Insignia 2,0 CDTI Sport Tourer ecoFlex
140
3,9
5,6
Audi A4 Avant 2,0 TDI clean diesel
190
4,6
5,6
9.
Peugeot 508 BlueHDi 150 S&S
150
4,2
5,8
Hyundai i40 1,7 CRDi
136
5,1
5,8
10.
Infiniti Q50 2,2d AT
170
4,9
5,9
Kia Optima 1,7 CRDi EcoDynamics
136
4,9
5,9
Zdroj: AUTO BILD

Vyššia stredná trieda

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
BMW 520d AT
190
4,1
5,5
Audi A6 2,0 TDI ultra S-tronic
190
4,4
5,5
Mercedes-Benz E220 BlueTec 9G-Tronic
170
4,5
5,5
2.
Volvo S80 D4 Geartronic
181
4,5
5,6
3.
Mercedes-Benz E200 BlueTec 7G-Tronic
136
4,9
5,7
4.
Audi A6 Avant 2,0 TDI ultra S-tronic
190
4,5
6,1
5.
BMW 530d AT
258
5,1
6,3
Jaguar XF 2,2 Diesel Sportbrake
200
5,1
6,3
BMW 520d Touring AT
190
4,5
6,3
6.
Mercedes-Benz E250 T BlueTec 9G-Tronic
204
4,9
6,4
7.
Mercedes-Benz E350 BlueTec 9G-Tronic
258
5,1
6,6
8.
BMW 535d AT
313
5,4
6,7
9.
BMW 530d Gran Turismo AT
258
5,8
6,8
10.
Audi A6 3,0 TDI Quattro S-tronic
72
5,1
7,2
Zdroj: AUTO BILD

Facebook like button

Vyššia trieda

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
Audi A7 3,0 TDI ultra S-tronic
218
4,7
6,7
2.
BMW 640d Gran Coupé
313
5,7
7,0
3.
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 350d 9G-Tronic
258
5,7
7,1
4.
BMW 730d Blue Performance
258
6,6
7,9
5.
BMW 750d xDrive Blue Performance
381
6,4
8,5
6.
Mercedes-Benz S500e L 7G-Tronic
442
2,8
8,6
7.
BMW 640i Coupé
320
7,7
9,4
8.
BMW 750i
450
8,6
10,1
9.
Mercedes-Benz S 500 7G-Tronic
455
8,6
11,1
10.
Mercedes-Benz S500 Coupé 4Matic 7G-Tronic
455
9,4
11,6
Zdroj: AUTO BILD

SUV a crossovery

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
Renaut Captur dCi 90 Energy S&S
90
3,6
5,1
2.
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 DDiS 4×4
120
4,4
5,2
3.
Mini Countryman Cooper D All4
112
4,7
5,3
Mini Countryman One D
90
4,4
5,2
4.
Suzuki Vitara 1,6 DDiS Allgrip
120
4,2
5,4
5.
Nissan Juke 1,5 dCi
110
4,0
5,7
Mini Countryman Cooper SD All4
143
4,9
5,7
Mercedes-Benz GLA 200 CDI 7G-DCT
136
4,3
5,7
6.
VW Tiguan 2,0 TDI BlueMotion
110
5,3
5,8
7.
Nissan Qashqai 1,6 dCi All-Mode 4×4i
130
4,9
5,9
Honda CR-V 1,6 i-DTEC 2WD
120
4,7
5,9
Mini Countryman Cooper D
112
4,4
5,9
Peugeot 2008 82 Vti
82
4,9
5,9
8.
Mini Countryman Cooper SD
143
4,5
6,0
Audi Q3 2,0 TDI
150
4,6
6,0
Jeep Cherokee 2,0 Multijet Longitude
140
5,3
6,0
9.
Toyota RAV4 2,0 D-4D 4×2 S&S
124
4,9
6,1
Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4Matic 7G-DCT
170
5,1
6,1
10.
Renault Captur Tce 90 Energy S&S
90
5,0
6,2
Nissan X-Trail 1,6 dCi All-Mode 4×4i
130
5,3
6,2
Zdroj: AUTO BILD

MPV

Por.
Značka/model
Výkon (k)
Spotreba (v l/100 km)
Výrobca
Reálna
1.
Mercedes-Benz B180 CDI
109
4,1
5,0
2.
Opel Meriva 1,6 CDTI ecoFlex S&S
136
4,4
5,1
3.
Renault Grand Scénic 1,6 dCi 130 S&S
130
4,5
5,2
Ford B-Max 1,6 TDCi
95
4,0
5,2
4.
Mercedes-Benz B200 CDI BlueEfficiency
170
4,4
5,4
Toyota Prius+
136
4,1
5,4
VW Golf Sportsvan 2,0 TDI BlueMotion
150
4,3
5,4
5.
Opel Zafira Tourer 1,6 CDTi ecoFlex
136
4,1
5,5
Kia Venga 1,6 CRDi 128
128
4,7
5,5
6.
Dacia Lodgy 1,5 dCi 110
107
4,4
5,6
7.
Toyota Verso 1,6 D-4D 7 sedadiel S&S
112
4,5
5,7
Mercedes-Benz B200 CDI
136
4,3
5,7
Citroën Grand C4 Picasso BluHDi 150 EAT6
150
4,3
5,7
BMW 218d Active Tourer AT
150
4,1
5,7
Seat Altea 2,0 TDI
140
4,9
5,7
Hyundai ix20 1,6 CRDi
116
4,7
5,7
Opel Meriva 1,6 CDTi ecoFlex S&S
110
4,0
5,7
8.
Kia Carens 1,7 CRDi Vision
136
5,0
5,9
BMW 218d Active Tourer AT
150
4,1
5,9
9.
BMW 220d Active Tourer xDrive A
190
4,6
6,0
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI BlueMotion
125
5,6
6,0
Ford B-Max 1,0 EcoBoost Titanium
100
4,9
6,0
10.
Citroën Grand Picasso BluHDi 150 AT
150
4,5
6,1
Zdroj: AUTO BILD
Diskusia  ()

Video

Diskusia