Manuálna prevodovka v podobe, v akej ju poznáme dnes, paradoxne svetlo sveta uzrela neskôr, než bežný automat. Znie to neuveriteľne, ale je to tak. Napriek tomu sa na Slovensku manuálne radiace skrine ešte stále tešia veľkej obľube. Objektívne síce môžu byť menej pohodlné, druhou stranou mince je však ich finančná dostupnosť a možnosť naplno sa zžiť s riadením vozidla.
Aj koncepčne jednoduchší variant radenia sa však vie poriadne predražiť. Nesprávne návyky môžu viesť k zbytočným servisným nákladom spojeným so spojkou, motorom, ale aj samotnou prevodovkou. Dá sa im však pomerne jednoducho vyhnúť. Stačí eliminovať zlozvyky, ktoré množstvo šoférov robí na dennej báze. Prinášame zoznam šiestich najčastejších, trpíte niektorým z nich aj vy?
Nestojte na spojke so zaradenou rýchlosťou na semafore
Pokiaľ viete, že sa istý čas nebudete hýbať, radšej si rýchlosť na semafore vyraďte. Ak je to možné, pokojne tento postup využívajte aj pri pomalých dopravných zápchach. V prípade, že nezvyknete používať neutrál a radšej si nevyraďujete, zbytočne namáhate vypínacie ložisko spojky.
Ide o rotujúci komponent, ktorý má na starosti dočasné odpájanie motora od spojky. Zbytočnou záťažou sa tento element opotrebováva a časom môže začať vydávať nepríjmené zvuky. Naviac, cena tohto komponentu sa v závislosti od typu vozidla pohybuje aj v desiatkach eur a to bez započítania ceny práce automechanika.