Na úvod článku je potrebné povedať, že nasledujúce problémy sa nemusia týkať každého V8, ktorý kedy bol v histórii automobilizmu vyrobený. Jednotliví výrobcovia majú vlastné špecifiká, ktoré ich od konkurencie odlišujú či už v lepšom, alebo v horšom svetle. Každopádne konštrukcia vidlicového osemvalca so sebou prináša niektoré problémy a riziká vyplývajúce zo samotnej mechaniky, na ktoré sa v tomto článku pozrieme.

Váha

Audi RS4 (B7)
Zdroj: Audi

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Na rozdiel od radového štvorvalca alebo dokonca V6 má V8, logicky, zopár desiatok kilogramov navyše. Väčšina výrobcov extra váhu kompenzuje tuhším odpružením, no problém často ostáva a je viditeľný. Teda pokiaľ je reč o pomerne nevyváženej koncepcii s motorom vpredu. Superšporty s V8 v strede sú na tom s rozložením hmotnosti výrazne lepšie.

Tento problém je asi najvýraznejší u modelov Audi, kde je motor kvôli koncepcii často až pred prednou nápravou. Hmotnosť a systém pohonu všetkých kolies vedú k výraznej nedotáčavosti pri limitnom prejazde zákrut.