Tento rok sa zúčastnilo testu 21 rôznych modelov. Cieľom testu je okrem zistenia skutočnej autonómie každého automobilu aj porovnanie tohto údaju s číslami WLTP, aby sa zistilo, či je rozdiel podstatný alebo nie.

Všetky testované automobily pred jazdou museli spĺňať rovnaké pravidlá. Pred testom ne je dovolené predhriať batériu, ani si zakúriť, poprípade vyklimatizovať kabínu pre cestujúcich. Testy prebiehajú v jeden deň na tej istej trase, čiže všetky elektromobily majú rovnaké tepelné podmienky, pričom vodiči dodržiavajú normálny štýl jazdy. 

Skutočne až na nulu!
Zdroj: NAF

Test pozostáva zo zmiešanej trasy po mestských komunikáciach, okresných cestách a diaľnice s maximálnou rýchlosťou 110 km/hod. Aby to bolo o niečo ťažšie, Nóri musia s autami prejsť cez horský priechod so 620 metrovým prevýšením. Trasa je rovnaká v lete aj v zime, takže ako zákazníci môžete ľahko porovnať vlastnosti auta v rôznych ročných obdobiach. 

Zoznam testovaných elektromobilov:

  • Mazda MX-30
  • Honda e
  • Fiat 500e
  • Opel Mokka-e
  • Citroën ë-C4
  • Volvo XC40
  • Mercedes-Benz EQA
  • Volkswagen ID.3
  • Tesla Model 3 SR
  • BMW iX3
  • Xpeng G3
  • Hyundai Ioniq 5
  • Audi e-Tron GT
  • Polestar 2
  • Hyundai Kona
  • Volkswagen ID.4
  • Škoda Enyaq iV
  • Volkswagen ID.3 Pro S
  • Ford Mustang Mach-e AWD
  • Ford Mustang Mach-e RWD
  • Tesla Model 3 AWD

Z 21 automobilov prekročilo schválený dojazd podľa WLTP až 18 vozidiel. Polestar 2, Citroën ë-C4 a Xpeng G3 ho nedokázali prekonať, zostali však veľmi blízko (rozdiel 3, 5 a 12 kilometrov). Celkovým víťazom vo všetkých kategóriách sa stala Tesla Model 3 Great Autonomy, ktorá najazdila 654,9 kilometrov. Na druhom mieste sa usadil Ford Mustang Mach-e RWD s 617,9 najazdenými kilometrami. 

Tesla Model 3 Long Range AWD 2021

Tesla Model 3 LR
Zdroj: NAF
Tesla Model 3 Long Range AWD
Zdroj: NAF