Moderné automobily už vedia sami povedať, keď je tlak v pneumatikách neprimeraný, no pri tých starších to musíte riešiť ručne-stručne. Časové intervaly, počas ktorých by sme mali kontrolovať tlak v pneumatikách, zohľadňuje veľmi málo vodičov. Česť zodpovedným výnimkám. Určité údaje ale priamo ovplyvňujú bezpečnosť nášho vozidla, najmä keď jazdíme počas zimného obdobia.

Vodiči často zabúdajú aj na tabuľku, ktorá predpisuje tlak pre prázdne a plne naložené vozidlo. Pri nízkom tlaku v pneumatikách si sami budujete v peňaženke kolónku na výdavky. Pneumatika sa pri príliš nízkom tlaku ohýba, je menej ovládateľná, nerovnomerne sa opotrebúva a spôsobuje vyššiu spotrebu paliva. Nerovnomerné opotrebenie navyše negatívne ovplyvňuje životnosť a vlastnosti pneumatík, takže je možné, že už po dvoch sezónach sa so zúboženou galuskou budete musieť rozlúčiť. Zbytočné náklady tak pokojne môžete počítať v desiatkách eur ročne.

V moderných autách sa systém sledovania tlaku v pneumatikách stáva akýmsi štandardom, ktorý plne podporujeme. Systém upozorní vodiča na každú odchýlku od nastavenej hodnoty a keď je stav urgentný, väčšinou vám odporučí v jazde nepokračovať. Informácie o nastaveniach systému sledovania tlaku môžete zvyčajne nájsť v ponuke palubného alebo multimediálneho displeja. Podľa spoločnosti Goodyear, gumárskeho guru automobilového sveta, sa tlak v pneumatikách môže zmeniť z rôznych príčin. Najbežnejším dôvodom je ignorovanie pravidelnej údržby, zmena zaťaženia vozidla a teplota okolia.

Guma je v podstate pružná komora naplnená vzduchom alebo plynom pod určitým tlakom. Správny hustiaci tlak zaisťuje tvar pneumatiky a jej pružnosť, takže na povrchu vozovky bude mať optimálnu trakciu. Bez primeraného tlaku, či už príliš nízkeho alebo príliš vysokého, nie je pneumatika schopná zabezpečiť efektívny prenos trakcie na povrchu, čo sa prejaví zlou ovládateľnosťou, vyššou spotrebou a opotrebovaním. Prečo si teda siahať hlbšie do vrecka, keď si môžete vyhradiť 5 minúť času každé dva týždne?