Úspornosť je príkazom dnešnej doby. Ak si chcete uchovať nejaké peniaze, je rozumné pozrieť sa aj za hranice bežného automobilového výberu. Ak napríklad hľadáte alternatívu k nesmierne obľúbenému VW Golf kombi a beriete do úvahy aj francúzskeho rivala menom Renault Mégane Grandtour, môžete pri jeho kúpe eventuálne ušetriť kopu peňazí.

Renault Megane Grandtour: Kombi pôsobí nezvyklo dynamickým dojmom. Krátka päťdverová verzia dosiahla pri crash testoch Euro-NCAP päť hviezdičiek.
Zdroj: Auto Bild

Príkladom je naše testované vozidlo, čierne kompaktné kombi s markantnými LED denným svietením v tvare kosákov. Je to predĺžená verzia Mégane štvrtej generácie, s dĺžkou 4,63 metra ide o urasteného jedinca. Aj šesť rokov po jeho predstavení ide o elegantný zjav. Dojem z kvality a spracovania dáva len málo dôvodov na kritiku. Iba sedadlo vodiča vykazuje menšie známky opotrebovania, čierne obklady na stredovom tuneli pôsobia už teraz unaveným dojmom a spojovacie tyče sa hlásia na nekvalitných cestách decentným klopaním. Celkovo je však dojem z kvality dobrý. Cena 10 980 eur je slušná, mnohí nemeckí konkurenti by stáli aj o štvrtinu viac.

Pôvodne stálo toto auto v máji roku 2018 ako nové 23 300 eur a svoju prvú časť života, alebo 113 810 kilometrov, strávilo na severe Európy v Dánsku. Tam sú zvyknutí jazdiť komótnejšie, čo sa prejavuje aj absenciou typických poškodení od kamienkov na prednej maske vznikajúcich počas rýchlej jazdy na diaľnici.

Renault Megane Grandtour: Pekne stvárnený interiér s digitálnym centrálnym displejom. Systém infotainmentu nie je veľmi intuitívny.
Zdroj: Auto Bild

Pokračovanie testu nájdete na ďalšej strane: