Ilustračná snímka. Zdroj: NDS

Poradca Diaľničná patrola: Dodá palivo a aj opraví defekt

Foto: NDS

6.7. 2017 9:14 Porucha vozidla na diaľnici je nielen nepríjemná, ale aj potenciálne nebezpečná. Každý motorista si však v diaľničnej známke platí aj služby Diaľničnej patroly. Ako vlastne táto služba funguje a čo všetko vám pomôže vyriešiť?

Porucha auta alebo defekt dokáže motoristovi znepríjemniť život a poriadne narušiť plány. Pokiaľ sa tak stane na diaľnici, je efekt ešte horší. Už len preto, že ostatné vozidlá jazdia veľkou rýchlosťou, čo môže priamo ohroziť život vodiča alebo posádky, ak sa pohybujú po vozovke.

Práve pre tento účel Národná diaľničná spoločnosť (NDS) zriadila Diaľničnú patrolu, ktorej úlohou je pomôcť motoristovi v núdzi. Výjazd patroly je bezplatný, motorista si ho platí v diaľničnej známke.

Ilustračná snímka. Zdroj: NDS
Ilustračná snímka. Zdroj: NDS
Zdroj: NDS

Diaľničná patrola najčastejšie pomáha vodičom pri výmene kolesa pri defekte a pri potrebe doplniť palivo. To znamená, že vodičovi namontujú rezervné koleso, alebo ho odvezú na čerpaciu stanicu a späť k vozidlu. Palivo si však vodič musí zaplatiť z vlastného vrecka. Ak je vozidlo nepojazdné a tvorí prekážku, pomôže s odtiahnutím na najbližšie odpočívadlo, do núdzového zálivu či mimo diaľnice. Patrola dokáže pomôcť aj so zabezpečením kontaktov na odťahové služby, servisy a podobne.

NDS má v súčasnosti 15 stredísk, z ktorých vychádzajú vozidlá Diaľničnej patroly. Ide o strediská Malacky, Bratislava, Trnava, Trenčín, Považská Bystrica, Martin, Liptovský Mikuláš, Mengusovce, Beharovce, Prešov, Galanta, Nová Baňa, Zvolen, Košice, Čadca. K dispozícii je 16 vozidiel a vzhľadom na tento počet je jasné, že môže trvať určitý čas, kým sa patrola dostaví na miesto. Príjazd závisí aj od vzdialenosti od strediska či počtu incidentov, ktoré v danom čase musí patrola riešiť. O tom, že záujem o služby je veľký, svedčí fakt, že od začiatku roka do konca mája už patrola riešila vyše 7 000 incidentov. Vlani ich bolo celkovo 16 537.

Ako postupovať

Motoristi majú nonstop k dispozícii telefónne číslo 0800 100 007 alebo mobilnú aplikáciu Pomoc na diaľnici, ktorú si môžu stiahnuť na stránke NDS. V prvom rade je potrebné správne uviesť polohu, či už pomocou spomínanej aplikácie alebo iného zariadenia GPS. V prípade, že túto možnosť nemáte, môžete svoju polohu uviesť výrazných bodov, napríklad, podľa kilometrovníkov, diaľničného výjazdu, čerpacej stanice alebo názvu najbližšieho odpočívadla.

Ďalším krokom je správne pomenovať problém, aby členovia patroly vedeli, na čo sa majú pripraviť. A do tretice zaistite bezpečnosť posádky, kým príde patrola a vykoná tzv. zákryt vozidla. To znamená, že dodávka patroly vytvorí štít medzi vaším vozidlom a premávkou. Čakajúci vodič musí zabezpečiť, že všetci členovia budú mať na sebe reflexné vesty, opustia vozovku za zvodidlá a vodič umiestni výstražný trojuholník.

Aké sú skúsenosti motoristov?

Podľa hovorkyne NDS Michaely Michalovej sú ohlasy motoristov pozitívne. Spravidla sa potešia, že prišiel niekto, kto im pomôže. V tejto súvislosti však upozorňuje, že niektorí motoristi si mýlia Diaľničnú patrolu so servisom či s čerpacou stanicou. „Máme konkrétny prípad, keď prišli občania na stredisko a chceli, aby im natankovali plnú nádrž, lebo v rádiu počuli, že takúto službu poskytujeme.“

Máte aj vy skúsenosť s Diaľničnou patrolou? Podeľte o ňu v diskusii.

Zdroj: Soňa Zverková
Diskusia  ()

Video

Diskusia