Kvapľová jaskyňa, parná sauna, žumpa – tak nazývali kolegovia svoje staré embéčky v časoch minulých. Netesniace tesnenia premenili kabínu auta na klimatizačnú komoru. To sa našťastie dialo pred desaťročiami. Vodiči v zúfalstve utierali čelné okná handrami, ktoré museli byť v aute každé ráno po ruke. Napriek technologickému pokroku sa to mnohým deje ešte aj dnes. Odkiaľ sa berie v aute vlhkosť a ako ju dostaneme zase preč? Ukážeme vám, ako sa dá vlhký biotop dobre vysušiť.

Problém má celkom jednoduchý dôvod: pri chladnejších ročných obdobiach sa zarosia okná rýchlejšie, lebo studený vzduch pojme menej vlhkosti ako teplý. Vlhkosť potom kondenzuje na chladných predmetoch, ako je sklo. Zvlášť v noci kondenzuje vlhko, ktoré sme cez deň doniesli do auta na oblečení a topánkach. Keď sa už raz voda dostane do auta, neodíde len tak ľahko.

Problém síce vyrieši čas, keď nadíde leto a teplé noci, ale so správnym postupom ho môžeme vyriešiť aj počas zimy. Je pravda, že ak sú vonku silné mrazy, vlhkosť nie je problémom. Nás však teraz podľa všetkého čaká odmäk a ten môže spôsobiť prvé problémy. Ponúkame desať tipov, ktoré aj menej zručným pomôžu rýchlo odstrániť vysokú vlhkosť, ktorá môže viesť ku vzniku plesní. Ak sa problému ani tak nezbavíte, pomôže už len dať auto do servisu. Pôjde o zlé tesnenie na dverách, oknách alebo v strešnom okne. Tesnenie môže byť pórovité alebo popraskané – vtedy pomôže už len nákladná výmena.