V januári začnú na území Európskej únie platiť aktualizované emisné normy, ktoré okrem iného vyžadujú dodržiavanie prísneho flotilového priemeru v produkcii oxidu uhličitého. Za prekračovanie hodnoty 95 g/km budú výrobcovia áut platiť mastné pokuty. Znížiť svoj celkový výsledok sa snažia viacerými spôsobmi, gramy často naháňajú modelmi kategórie PHEV.

Nabíjateľné vozidlá využívajúce spaľovací agregát a zároveň elektromotor doplnený batériou už poznáme nejaký čas, hoci k ich masovému rozšíreniu zatiaľ nedošlo. No situácia sa môže zmeniť. Automobilky už teraz tlačia na ich odbyt, z hľadiska ceny na tom momentálne nie sú tak zle ako pár rokov dozadu. Technologický pokrok pritom okrem zlacnenia priniesol aj výrazné zlepšenie niektorých vlastností.

Modely spadajúce do tejto kategórie rýchlo pribúdajú.
Modely spadajúce do tejto kategórie rýchlo pribúdajú.
Zdroj: Toyota

Hoci isté nevýhody táto forma pohonu má, viaceré sa postupom času podarilo úplne či aspoň čiastočne odstrániť. Medzi motoristami napriek tomu kolujú o plug-in hybridoch rôzne mýty. Časté výhrady sa týkajú napríklad batožinového priestoru, zlých jazdných vlastností či nezmyselnosti systému po vybití akumulátora, z čoho dnes už väčšina neplatí. Najmä pri najmodernejších zástupcoch segmentu.

Do tejto problematiky sa trochu viac svetla snaží vniesť Mercedes-Benz, ktorý patrí k lídrom v oblasti pohonov PHEV. Portfólio nemeckej značky obsahuje viacero takýchto modelov. Firma pritom uvádza, že do konca tohto roka ich bude viac než 20. Treba k nim pristupovať s rezervou? Ide o nevhodný kompromis, alebo spájajú plug-in hybridy to najlepšie z oboch svetov? Odpoveď na tieto otázky rozoberáme na nasledujúcich stránkach.