Zohrievanie motora
Moderný motor je nepochybne oveľa dokonalejší ako ten z áut spred pol storočia, no v podstate medzi nimi nie je žiadny zásadný rozdiel. Tak ako kostru moderného človeka tvoria rovnaké kosti ako ľudí, ktorý žili pred 500 rokmi, aj súčasný spaľovací motor obsahuje rovnaké piesty, ojnice a krúžky, ktoré sú známe už viac ako sto rokov.
Logika je jednoduchá - predtým, ako motor zaťažíte, je potrebné ho nechať zohriať, aspoň trochu. Ohrev jednotlivých komponentov motora neprebieha rovnomerne. Olej potrebuje niekoľko sekúnd, aby mal správnu teplotu a tlak, a aby sa dostal na každé mazacie miesto. Opotrebovanie v fáze studeného štartu je najväčšie. To ale neznamená, že musíte stáť na mieste a čakať, kým palička teplomera presiahne aspoň 50 °C. Úplne postačí, aby ste ho minimálne prvých desať kilometrov čo najmenej nútili do práce vo vysokých otáčkach.