A teraz ten horší prípad, ktorý zažíva drvivá väčšina z nás - prichádzate k autu, ktoré je rozhorúčené ako sauna. Nebuďte za zbytočného hrdinu a nesnažte sa silou-mocou okamžite odísť, radšej dokorán otvorte všetky dvere a vyvetrajte. Platí pravidlo, že ak teplota v aute stúpne z 22 na 37 stupňov, riziko nehody rastie až o 30 percent. Po rozbehu nezabudnite pustiť vetranie na maximálny výkon tak, aby ste v interiéri mali čo najviac čerstvého vzduchu a mechanika mala čas na dosiahnutie optimálnej pracovnej teploty.
S nastavením klimatizácie narábajte opatrne, teplota v kabíne by nemala byť výrazne nižšia než je vonku, inak vám hrozia teplotné šoky. Maximálny rozdiel, ktorý sa odporúča je približne 5 až 7 stupňov Celzia. Iné to môže byť pri dlhých jazdách, vtedy môžete teplotu postupne pomaly nastaviť aj na nižšiu úroveň a pred príchodom do cieľa ju zasa pozvoľne zvyšujte. Ani v takomto prípade však neriskujte hodnoty menej než 20 až 22 stupňov.
Klimatizačné systémy si vyžadujú pravidelnú údržbu, pretože chladivo z nich v priebehu času prirodzene uniká. Náplň však nemá len chladiacu funkciu, ale je zodpovedná aj za mazanie pohyblivých častí, napríklad kompresora, takže pri jej nedostatku hrozí ich poškodenie. Príkon klimatizácie pritom nie je zanedbateľný, čo sa prejaví i na spotrebe paliva, zvlášť pri pomalej jazde, či zápche. Pred dlhšou cestou preto nezabudnite natankovať nádrž doplna.