Ako sa staviate k letným teplotám? či už patrí toto ročné obdobie medzi vaše obľúbené alebo nie, nepochybujeme o tom, že teploty, ktoré stúpajú nad 30 stupňov Celzia už pôsobia na ľudský organizmus mimoriadne zaťažujúco. Mnohí si však len sotva uvedomujú, že ak vystúpi ortuť v teplomere takto vysoko, znamená to riziko i pre techniku. Ohrozené sú pritom aj dôležité, zväčša elektronické systémy, bez ktorých sa jazda stáva nebezpečnou. Čo môžete ako vodič urobiť?

V prvom rade je v horúcich dňoch najlepšie, samozrejme pokiaľ je to aspoň trocha možné, parkovať s autom v tieni. Na priamom slnku sa môže teplota v interiéri veľmi rýchlo vyšplhať na takmer 100 stupňov Celzia, no napríklad pod stromom v ňom môže byť výrazne chladnejšie. Ak ale taký luxus ako chládok alebo tieň pred domom nemáte, je lepšie postaviť auto k slnku kolmo zadnou časťou, takže vpredu bude teplota o čosi nižšia.

Seat Ibiza 1,5 TSI FR DSG7
Zdroj: Filip Kadlečík

Hoci v horúčavách je najvhodnejšie nechať auto na krytom mieste alebo lepšie na suchom a dobre vetranom podzemnom parkovisku, pamätajte na to, že pri hľadaní tieňa na povrchu vám môžu pomôcť stromy. To by mali byť vaši spojenci. Samozrejme zvážte, či sa oplatí riskovať, ak sa na vaše auto nalepí vtáčí trus, lístie, živica alebo akýmkoľvek iný zdroj nečistôt.

Proti hromadeniu tepla v kabíne možno bojovať aj reflexnými fóliami, určenými zväčša na čelné sklo, spravidla však nie je problémom ani ich osadenie na zadnom okne a existujú samozrejme aj tienidlá určené na bočné okná. Fólia zvykne mať buď prísavky, pomocou ktorých sa prilepí, alebo môže byť nalepená napríklad na skladacom kartónovom nosiči, bez ohľadu na prevedenie však bývajú pri znižovaní teploty prekvapivo účinné. Malým trikom, ktorý vám môže pomôcť, ak sa budete náhodou ponáhľať do práce, je otočiť volant hore nohami, aby sa od slnka zohriala jeho spodná časť, ktorú ako vodič až tak nevyužívate.