Narodila sa ako Hazel Williams a s Colinom Chapmanom sa zoznámila v roku 1944. Jej prínos pre motoršport a automobilový priemysel v druhej polovici 20. storočia netreba podceňovať. Bola úspešnou pretekárskou jazdkyňou, šikovnou podnikateľkou a skalou, na ktorej boli postavené základy Lotusu – od roku 1948, keď bol vyrobený úplne prvý automobil Lotus v dome jej rodičov. 

Hazel Chapman.
Zdroj: Lotus

Keď bol Colin povolaný do armády, Hazel nakrátko prevzala vývoj počiatočných prototypov a Lotusu Mark 2, ktorý už poháňal motor Ford. Chapmanovci založili Lotus 1. januára 1952, pričom Hazel prispela potrebnými 25 librami. O dva roky neskôr sa vzali. V rámci spoločnosti mala Hazel niekoľko dôležitých kontrolných funkcií a nezastupiteľná bola aj jej úloha v starostlivosti o pretekárov v tímoch Lotusu Formuly 1.

Hazel Chapman.
Zdroj: Lotus

V 60. a 70. rokoch vyhrali šesť titulov a sedem titulov majstra sveta konštruktérov. Medzi jazdcami, s ktorými prichádzala pravidelne do kontaktu, bol aj  Jim Clark, Jochen Rindt, Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Mario Andretti a neskôr Nigel Mansell aj Ayrton Senna. Colin Chapman zomrel v roku 1982 a jeho manželka v tom čase predala značku Lotus Cars. Vlastníctvo tímu Formuly 1 zostalo v rodine až do roku 1990. O štyri roky neskôr sa Hazel Chapmanová stala prezidentkou Classic Team Lotus, ktorý teraz vedie jej syn Clive.

Po celý čas sa tiež intenzívne zapájala do zvyšku automobilového biznisu Lotusu. V roku 2018 sa osobne podpísala pod jubilejné stotisíce auto tejto značky. V súlade s tradíciou videla každé nové auto Lotusu pred oficiálnym odhalením. So synom Clivom teda videli nový model dva týždne pred svetovou premiérou.