Juhokórejská automobilka Hyundai Motor v utorok oznámila, že jej čistý zisk vo 4. štvrťroku 2020 prudko vzrástol, a to o vyše 50 %. Pomohol jej silný domáci predaj, najmä drahších modelov, ktorý vykompenzoval slabý odbyt v zahraničí počas pandémie nového koronavírusu.

Čistý zisk Hyundai za tri mesiace do konca decembra 2020 vzrástol na 1,38 bilióna wonov, v prepočte 1,03 miliardy eur, zo 772,1 miliardy KRW v rovnakom období predchádzajúceho roka. "Zvýšený predaj špičkových modelov, ako sú SUV GV80 a sedan G80, podporil čistý zisk za 4. kvartál," uvádza sa vo vyhlásení automobilky.

Prevádzkový zisk sa v sledovanom období zvýšil o 41 % na 1,64 bilióna KRW z predvlaňajších 1,16 bilióna KRW. A tržby stúpli o 5,1 % na 29,24 bilióna KRW. Automobilka pritom v období október - december predala na celom svete 1 139 583 kusov vozidiel, čo predstavuje pokles o 4,7 %. Za celý rok 2020 klesol čistý zisk Hyundai na 2,11 bilióna KRW z 3,18 bilióna KRW v roku 2019, pretože pandémia ochorenia COVID-19 mala vplyv na globálny predaj vozidiel. Celoročný prevádzkový zisk sa znížil na 2,78 bilióna KRW z 3,6 bilióna KRW v predchádzajúcom roku a tržby klesli o 1,7 % na 103,99 bilióna KRW.