Každé Ferrari je exkluzívne, avšak kúsky, ktoré patria do rodiny Icona sú ešte o niekoľko levelov vyššie. Ich výrobné počty sú striktne obmedzené a spravidla sa k nim dostanú len verní klienti automobilky. Modena túto rodinu založila v roku 2018 automobilmi Monza SP1 a SP2, teraz sa k nim pridáva roadster s označením SP3, ktoré dopĺňa prívlastok “Daytona”.
Dychberúci superšport má byť spomienkou na 6. február roka 1967, kedy Ferrari na dvadsaťštyrihodinovke “24 Hours of Daytona” obsadilo kompletne celé pódium. Na prvom mieste skončilo Ferrari 330 P3/4, na druhom 330 P4 a na treťom 412 P. Ferrari SP3 Daytona má svojich úspešných predchodcov pripomínať najmä dizajnovými odkazmi, jeho štýl však k dokonalosti priviedla moderná technika, avšak starými spôsobmi.
Ferrari SP3 Daytona, navzdory moderným trendom, nevyužíva žiadne vymoženosti aktívnej aerodynamiky, no napriek tomu je z hľadiska odporu vzduchu výnimočné. Jeho pasívny aerodynamický odpor je najnižší v histórii automobilky. Aby Ferrari dosiahlo tento cieľ, muselo predovšetkým maximálne zdokonaliť efektivitu chladenia pohonnej sústavy i bŕzd, od vzduchových vstupov cez uloženie chladiča až po optimalizované výduchy, ktorými SP3 opúšťa horúci vzduch. Špeciálne opatrenia sa týkali všetkých častí vozidla, napríklad aj predného nárazníka či krytu podvozku.
Nový člen rodiny Icona má špecifický zadok. Zadný spojler je síce decentný, no Ferrari uvádza, že je hlavným generátorom prítlaku a vďaka novo uloženým svetlám či odlišnému vzduchovému saniu agregátu tu môže krídlo siahať cez celú šírku automobilu. To veľmi pomáha práve pri generovaní prítlaku. Zadok zdobí výrazné rebrovanie, ktoré slúži na “rozbíjanie” vzduchových prúdov, ktoré potom za autom negenerujú tak silné vírenie. Podobné “rebrá” možno nájsť aj na prednom nárazníku, tam tiež krájajú vzduch tak, aby ľahšie preletel okolo brzdového systému.
Tvrdenia o absencii aktívnych aerodynamických prvkov na limitovanom modeli mierne narúša azda iba posuvný kryt hlavných reflektorov. Ferrari ho zjavne za pomoc aerodynamike nepovažuje, no určite prispieva k jednoduchšiemu obtekaniu vzduchu okolo svetlometov.
SP3 Daytona zaujme výnimočným vzhľadom nielen v exteriéri, ale aj v interiéri. Korunným šperkom roadsteru je však jeho motor koncepcie V12 so zdvihovým objemom 6,5 litra, ktorý pochádza z modelu 812 Competizione, no pre SP3 Daytona bol mierne upravený a vo finále tu ponúka 618 kW (840 k). Pohonná jednotka s kódovým označením F140HC dokáže roadster na stovku katapultovať v priebehu 2,85 sekundy a dvestovku dosiahne v priebehu 7,4 sekundy. K dychberúcemu vzhľadu teda prináleží aj výnimočná dynamika. Ferrari neprezradilo, koľko kusov exkluzívneho športového automobilu vznikne, no veľa ich nebude a pravdepodobne už všetky majú svojho majiteľa.