ikona

Novinky Konečne: Niro v Ženeve aj ako plug-in hybrid

Foto: Filip Kadlečík

9.3. 2017 8:00 Niro až doposiaľ stálo v tieni svojho brata známeho pod menom Ioniq. Ten sa už v dnešných dňoch pýši elektrickou, ale aj hybridnou verziou. Crossover značky Kia mu čoskoro nezostane nič dlžný, v Ženeve sa predstavil vo verzii plug-in hybrid.

Kórejský crossover bol donedávna dostupný len v klasickej hybridnej verzii. Vozidlo vybavené týmto pohonným ústrojenstvom sme podrobili redakčnému testu. Treba povedať, že Niro obstálo. Kladie dôraz na ekológiu a nízku spotrebu, no zároveň si zachováva pomerne vysokú mieru praktickosti.

Pri jazde v mestských podmienkach zvládne aj hybridná verzia prejsť istú vzdialenosť len na elektrickú energiu. Ticho v kabíne je v tom prípade opojné. Pri Nire nám už na začiatku napadlo, že hybridná verzia je síce fajn, no chcelo by to niečo viac. Zdá sa, že Kia naše priania vypočula.

Na prvý pohľad kórejskú novinku od aktuálneho Nira hybrid odlíšite len ťažko
Na prvý pohľad kórejskú novinku od aktuálneho Nira hybrid odlíšite len ťažko
Zdroj: Filip Kadlečík

Už pred niekoľkými dňami sa totiž v kuloároch začalo hovoriť o rozšírení ponuky moderného vozidla. Ženevský autosalón priniesol definitívu - Niro začne z výrobných liniek schádzať aj ako plug-in hybrid. To znamená, že v čisto elektrickom režime by vozidlo malo byť schopné prejsť aj niekoľko desiatok kilometrov. Ak sa vám náhodou minie “šťava”, naskočí spaľovací agregát a vo svojej ceste môžete pokračovať ďalej.

Automobilka hovorí o elektrickom akčnom rádiuse presahujúcom vzdialenosť 55 kilometrov. Zatiaľ je otázne, nakoľko je toto tvrdenie reálne. V každom prípade je isté, že niekoľko desiatok kilometrov Niro v elektrickom režime zvládne. Na dochádzanie do práce by teda mohlo byť ideálnou voľbou.

Prítomnosť väčšieho akumulátora navonok prezrádza konektor pre nabíjanie
Prítomnosť väčšieho akumulátora navonok prezrádza konektor pre nabíjanie
Zdroj: Filip Kadlečík

Ak sa aj akumulátor s kapacitou 8,9 kWh vybije, funkciu elektromotora prevezme atmosférický zážihový štvorvalec 1.6 GDI. Ten sám o sebe produkuje 77 kW (105 k) a 147 Nm. Elektromotor má z hľadiska výkonu deficit, ponúka len 44,5 kW (61 k), všetko však nahrádza krútiacim momentom vrcholiacim na úrovni 170 Nm. Vďaka kombinácii dvoch pohonných jednotiek teda Niro v konečnom dôsledku na cestu posiela 104 kW (141 k) a 265 Nm.

Vyšší výkon a pokročilejšia sústava agregátov v porovnaní s bežným hybridom ženevskej novinke pomáhajú vo viacerých ohľadoch. Nejde pritom len o elektrický dojazd, ale aj dynamiku. Na 100 km/h by Niro PHEV malo zrýchliť o 0,7 s rýchlejšie, teda za 10,8 s. Plug-in hybridná verzia bude motorizáciu kombinovať so šesťstupňovou dvojspojkovou samočinnou 6DCT prevodovkou.

Kvôli tomuto sa zmenšil kufor - extra akumulátor jednoducho treba niekam umiestniť
Kvôli tomuto sa zmenšil kufor - extra akumulátor jednoducho treba niekam umiestniť
Zdroj: Filip Kadlečík

Z hľadiska posádky či dizajnu sú zmeny len minimálne. V podstate ide len o nutné zásahy súvisiace so zmenou pohonnej sústavy. Podstatne citeľnejší je úbytok objemu batožinového priestoru. Ten klesol z 427 na 324 litrov. Väčší akumulátor si v tomto ohľade vybral svoju daň. Na novinku z dielne kórejskej automobilky sa môžeme tešiť od tretieho kvartálu roku 2017.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia