ikona

Novinky Zamieri značka Genesis medzi malé autá?

Foto: Genesis

23.4. 12:43 Kórejská automobilka predviedla v New Yorku štúdiu skromného elektrického kupé, ktoré zaujme dizajnom i dvojmiestnym interiérom.

Prémiový segment tvoria najmä modely vyšších tried. No existuje niekoľko výnimiek, príkladom za všetky je britská automobilka MINI úspešne predávajúca nie práve lacných drobcov. Na obzore teraz môže mať novú konkurenciu. Newyorský autosalón totiž priniesol debut konceptu Genesis Mint, ktorý môže naznačovať budúce plány Kórejčanov spadajúcich pod Hyundai.

Genesis Mint má elektrický pohon a dojazd asi 322 km
Genesis Mint má elektrický pohon a dojazd asi 322 km
Zdroj: Genesis

Anglické slovo označujúce mätu dostalo skromne dimenzované kupé, ktoré túto rastlinu pripomína zeleným sfarbením. Zaujme však najmä extravagantným dizajnom. Má nápadne klesajúcu strechu, výrazné diódové svetlá s rovnakým motívom na oboch koncoch karosérie a komplikovanú spodnú časť bodykitu, ktorej štruktúru vyznávajú okrem nárazníkov a prahov aj veľké disky kolies.

Na prvý pohľad to tak vôbec nevyzerá, no štúdia Genesis je v podstate štvordverová. Za klasickými prednými dverami so zapustenými kľučkami sa totiž nachádzajú dve ďalšie. Vyklápajú sa nahor a umožňujú prístup do kufra. Klasické zadné veko sa nekoná. Batožinový priestor nahrádza zadné sedadlá, vpredu je dvojmiestna lavica s vyklápateľnou centrálnou opierkou.

Za prednou lavicou sa nachádza batožinový priestor
Za prednou lavicou sa nachádza batožinový priestor
Zdroj: Genesis

Presklenou strechou krytý dvojmiestny interiér je takmer kompletne očalúnený kožou farby koňaku, s ktorou kontrastujú čierne prvky. Tvary kokpitu sú veľmi priamočiare. Jednoduché línie palubnej dosky ozvláštňujú kovové prvky odkazujúce na spodnú časť karosérie, kým hranatý volant má uprostred displej. Lemuje ho šesť ďalších dotykových obrazoviek ovládajúcich všetko podstatné.

Mint prekvapujúco disponuje tromi pedálmi. Manuálne radenie tu ale nečakajte, ide o elektromobil s jednostupňovou prevodovkou. Detailné technické informácie nepoznáme. Kórejská automobilka spomína len dojazd okolo 200 míľ (322 km) na jedno nabitie a podporu čerpania energie pomocou rýchlonabíjačky s výkonom až 350 kW. Čísla veľmi dôležité nie sú, so sériovou verziou sa totiž neráta. Koncept však prináša dôležitú otázku. Zamieri značka Genesis medzi malé autá, alebo ide len o skúšobný výstrel do prázdna? To sa dozvieme počas nasledujúcich rokov.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia