Subaru Impreza e-Boxer.

Novinky Vynovené Subaru Impreza dostáva e-Boxer, zároveň zvyšuje bezpečnosť a modernizuje dizajn

Foto: Subaru

16.6. 13:00 Po modeloch XV a Forester sa pozornosti dostalo aj "osobáku" japonskej značky, Subaru Impreza dostáva hybridný pohon e-Boxer.

Subaru Impreza v novom modelovom roku dostáva zaujímavú aktualizáciu. Nedá sa úplne nazvať komplexným faceliftom, no jej rozsah nie je ani zanedbateľný. Podľa upravených reflektorov a predného nárazníka spoznáte modernizovanú Imprezu už navonok, tie najpodstatnejšie zmeny však skrýva vnútri.

Subaru Impreza e-Boxer.
Subaru Impreza e-Boxer.
Zdroj: Subaru

Vynovený hatchback Subaru je teraz o niečo atraktívnejší a elegantnejší, no zároveň i bezpečnejší. Impreza dostáva viaceré nové asistenčné systémy. Zaujímavosťou v tomto segmente je napríklad systém monitorovania priestoru pred vozidlom. V dolnej časti prednej mriežky chladiča je namontovaná kamera, aby vodič mohol sledovať približujúce sa vozidlá alebo chodcov na križovatkách s nedostatočnou viditeľnosťou, a predchádzať tak čelným zrážkam a iným nehodám.

Impreza prináša aj systém automatického brzdenia pri cúvaní, ktorý pomáha zabrániť nehodám pri cúvaní alebo obmedziť poškodenie spôsobené nárazom v prípade nehody. Snímače namontované v zadnom nárazníku zaznamenávajú prekážky pri cúvaní. Systém upozorní vodiča na akékoľvek zistené prekážky pomocou výstražného zvukového signálu a hlásení na displeji, aby mohol skontrolovať priestor za vozidlom. Ak existuje vysoká pravdepodobnosť nehody, systém automaticky použije brzdy, aby sa zabránilo nehode, prípadne aby sa znížila jej závažnosť.

Subaru Impreza e-Boxer.
Subaru Impreza e-Boxer.
Zdroj: Subaru

Hlavný benefit modernizácie nájdete pod prednou kapotou, Impreza totiž dostáva hybridný pohon e-Boxer. Novinka si zachováva charakteristickú kombináciu systému S-AWD s novo zavedenou pohonnou jednotkou e-Boxer. Súčasťou je 2,0-litrový štvorvalcový motor s protibežnými piestami a priamym vstrekovaním ladený na 110 kW (150 k) a 188 Nm spárovaný s elektromotorom spolu s bezstupňovou prevodovkou Lineartronic. Elektromotor ešte spaľovacej jednotke pomáha výkonom 12 kW  (16,3 k) a 65 Nm.

Systém Subaru e-Boxer upravuje pomer rozdelenia výkonu medzi 2,0-litrovým motorom s priamym vstrekovaním (DI) a elektromotorom podľa jazdných podmienok, pričom prepína medzi 3 jazdnými režimami: jazda so spaľovacím motorom, jazda v režime EV a jazda s asistenciou elektromotora. Pri rozbiehaní zo zastavenia alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa vozidlo samotný elektromotor, takže jazda je tichá a bez emisií. V závislosti od stavu vozidla a nabitia akumulátora dokáže vozidlo jazdiť na čisto elektrický pohon až do vzdialenosti približne 1,6 km a dosiahnuť rýchlosť až 40 km/h. V rozsahu stredných rýchlostí sa využíva kombinácia výkonu motora aj elektromotora, čím sa dosahuje dynamické, lineárne a úsporné zrýchlenie. Pri vysokých rýchlostiach poháňa vozidlo 2,0-litrový motor Boxer DI, pričom sa súčasne nabíja akumulátor.

Subaru Impreza e-Boxer.
Subaru Impreza e-Boxer.
Zdroj: Subaru

Hybridný pohon má zaručiť nižšiu spotrebu paliva v mestskej premávke s častým zastavovaním. V porovnaní s predchádzajúcim 2,0-litrovým zážihovým motorom je možné v závislosti od jazdného štýlu vodiča jazdiť so spotrebou paliva nižšou až o 10 %. Pomocný elektromotor a akumulátor sú usporiadané pozdĺžne. Ťažký elektromotor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, zatiaľ čo akumulátor a ďalšie komponenty sú usporiadané nad zadnou nápravou, čím sa ešte viac znižuje ťažisko automobilu.

Video

Diskusia