Medzi debutantov tohtoročného ženevského autosalóna prispeje Škoda premiérou štvrtej generácie typu Octavia v dynamicky orientovanej verzii. Jej debut avizovala už koncom januára, kedy dala oficiálnu pečať klebetám o plug-in hybridnom pohone. Dnes o očakávanom vozidle s prívlastkom RS iV prezradila viac.

Automobilka ukázala športový model na oficiálnych náčrtoch. Tie definitívne potvrdzujú autenticitu obrázkov, ktoré unikli na internet tesne pred ohlásením elektrifikácie obľúbenej verzie. Snáď jediným prekvapením je výrazný pás v zadnom nárazníku liftbacku. Naznačuje prítomnosť diód na mieste, kde bola doteraz len odrazka. Tá je pri prípadnej výmene menej nákladná. Samozrejme, môže ísť iba o grafický efekt.

Je to len efekt alebo sa v zadnom nárazníku objaví jednoliaty pás diód?
Zdroj: Škoda

Mladá Boleslav zverejnila tri dizajnové skice zachytávajúce oba karosárske varianty s nadmerne veľkými kolesami. Chýba akurát pohľad zozadu na kombi, no ten sme už mohli vidieť na predčasne publikovaných materiáloch. A čo-to už vieme aj o technike. Česi totiž potvrdili uniknuté informácie o výkone, ktoré avizovali maximum na úrovni 180 kW (245 k).

Pod kapotou modelu Octavia RS iV očakávame prítomnosť vyladeného pohonného reťazca z modelu Superb iV, ktorý mal ešte predtým Volkswagen Passat GTE. Krútiaci moment systému s benzínom 1.4 TSI teda dosiahne najmenej 400 Nm. Všetko asi poputuje na prednú nápravu cez šesťstupňovú prevodovku DSG, pričom batéria bude mať pravdepodobne kapacitu 13 kWh. Malo by to stačiť na minimálne 50 elektrických kilometrov.

Mladá Boleslav naznačila model RS iV aj s karosériou kombi.
Zdroj: Škoda

Hoci tieto parametre znejú sľubne, taktiež sa hovorí o nezanedbateľnom náraste hmotnosti. A vzhľadom na extra techniku by sme nečudovali aspoň malému zvýšeniu ceny. Taktiež treba rátať so zmenšením batožinového priestoru, keďže akumulátor bude potrebné niekam zabudovať. České er-esky tak môžu sčasti prísť o svoj imidž praktických športových áut za ako-tak ľudové peniaze, na všetko nám však dajú reálnu odpoveď až oficiálne cenníky a technické parametre.

Mladá Boleslav síce upriamuje pozornosť na variant iV, no podľa viacerých zdrojov plánuje er-esky predávať opäť aj s klasickým benzínovým srdcom. V ponuke nemá chýbať ani turbodiesel. Potenciálne znížiť atraktivitu výkonných modelov by sa automobilke neoplatilo, keďže na kľúčových trhoch tvoria pätinu odbytu prerasteného kompaktu. Dokážu potenciálne mínusy verzie RS iV vyvážiť výhody dávané plug-in hybridom? To ukáže až čas, odpoveď majú v rukách zákazníci.