Volkswagen Atlas Cross Sport.

Novinky VW vstupuje medzi veľké SUV-kupé: Atlas Cross Sport nesie dva osviežené symboly

Foto: Volkswagen

16.10. 13:50 Americká verzia 4,9-metrového vozidla sa od sedemmiestneho typu odlišuje tvarom karosérie i dizajnom prednej časti, ktorá prekvapuje odlišnosťami od čínskeho modelu. Novinka má byť dostupná s dvomi motormi.

V našich končinách je Touareg kráľom početnej športovo-úžitkovej rodiny značky Volkswagen. Nemci však na niektorých zahraničných trhoch predávajú aj ešte väčšie vozidlo, ktoré Američania poznajú ako Atlas a Číňania zase pod menom Teramont. Od jeho debutu čoskoro uplynú tri roky. A takmer rovnako dlho sa hovorí o druhom karosárskom variante, ktorý si teraz konečne odbil svoju premiéru.

Cross Sport má inú tvár než klasický Atlas i čínsky model Teramont X.
Cross Sport má inú tvár než klasický Atlas i čínsky model Teramont X.
Zdroj: Volkswagen

Príchod verzie nesúcej prívlastok Cross Sport predznamenala vlani v apríli rovnomenná štúdia, koncom roka v najľudnatejšej krajine sveta odfotili aj sériovú verziu. Debut však nakoniec prináša prekvapenie v podobe prednej časti. VW tento model asi ukáže v Los Angeles a aktuálne predstavená forma pre lokálny trh sa od tej čínskej (známej ako Teramont X) líši vo viacerých detailoch.

Americký variant má mohutnejšie svetlá mierne evokujúce tamojší Passat, ktoré dopĺňa iná maska chladiča. Falošné výduchy na kapote sa nekonajú. A odlišne tvarovaný je tiež nárazník, ktorý pochrómovanými členmi evokuje koncept. Zoznam rozdielov sa však v tomto bode prakticky končí. Rovnaké sú mohutné blatníky, nezmenila sa ani línia klesajúcej strechy či zoseknutého zadného okna. Špecifické pre Atlas Cross Sport sú akurát označenia a zdvojené výfukové koncovky.

Označenie tejto verzie sa nachádza na rozhraní predných dvier a blatníkov.
Označenie tejto verzie sa nachádza na rozhraní predných dvier a blatníkov.
Zdroj: Volkswagen

 Na svojom grile nesie toto SUV-kupé dva osviežené symboly, ide o logo samotnej značky (ako prvý ho dostal elektromobil ID.3) a tiež vopred ohlásený podpis športovej divízie R. Tie sa nachádzajú aj na volante známom z iných moderných zástupcov VW. No inak sa toho v interiéri zmenilo na prvý pohľad minimum, možno s výnimkou aktuálnejších displejov či softvérového vybavenia. Na palube sú mnohé moderné technológie i komfortné a bezpečnostné prvky.

Kokpit modelu Cross Sport je vo veľkej miere identický s klasickým vyhotovením. Znamená to dôraz na jednoduché hrany a prítomnosť množstva dielcov, ktoré sa používajú aj v európskych autách. Základným rozdielom oproti sedemmiestnemu typu Atlas je priestor v zadnej časti. Tá je skrátená o 13 centimetrov (celková dĺžka SUV dosahuje 4,9 metra) a sčasti dopláca aj na dynamickejší tvar karosérie.

Interiér nemeckého SUV prišiel o miesto v zadnej časti a dostal modernejší volant.
Interiér nemeckého SUV prišiel o miesto v zadnej časti a dostal modernejší volant.
Zdroj: Volkswagen

Tretí rad sedadiel tu nenájdete, pričom klesajúca strecha mierne obmedzila priestor vzadu. Zmenšeniu neunikol ani batožinový priestor. Jeho klasický objem nepoznáme, pri naložení po strechu má však ponúknuť 1 141 litrov. Pri dvojmiestnej konfigurácii rastie kapacita na 2 203 l. Takto stráca novinka na staršieho súrodenca vyše 500 litrov, napriek tomu by v nej o miesto núdza byť nemala.

Z hľadiska techniky nedošlo k žiadnym zásadnejším zmenám. Aj táto odroda typu Atlas stojí na platforme MQB a štandardne má poháňané predné kolesá. Platí to pre základný prepĺňaný dvojliter s výkonom 175 kW (238 k), ale tiež pre 3,6-litrovú atmosféru VR6 produkujúcu 206 kW (280 k). Tú možno kombinovať aj so systémom 4Motion. Prevodovka je len jedna, oba agregáty sprevádza osemstupňový automat.

Pri šesťvalcovej verzii si môžu zákazníci priplatiť aj za pohon všetkých kolies.
Pri šesťvalcovej verzii si môžu zákazníci priplatiť aj za pohon všetkých kolies.
Zdroj: Volkswagen

Wolfsburg vstupuje týmto modelom medzi veľké SUV-kupé, ktorého konkurenti patria spravidla do prémiovej kategórie. Iste sa to ukáže na cene. VW príslušníkov luxusnejších značiek bezpochyby podlezie o päťcifernú sumu, žiadne presné čísla ale zatiaľ nepadli. Atlas v klasickej forme sa na pôde USA predáva od 30 895 dolárov (asi 28-tisíc eur).

Cross Sport príde do predaja počas jari a stáť môže o niekoľko tisícok viac. Vyrábať sa bude v americkej továrni v meste Chattanooga a mal by byť dostupný okrem Spojených štátov aj v Rusku a na Blízkom východe. Oficiálnu dostupnosť na európskych trhoch možno nateraz vylúčiť.

Video

Diskusia