Volkswagen Touareg V8 TDI

Novinky VW si napráva renomé: Bratislavský svalovec Touareg V8 TDI splnil emisné testy na výbornú

Foto: Volkswagen

6.4. 11:00 V oblasti oxidov dusíka podliezlo osemvalcové naftové SUV niekoľkonásobne limit daný prísnou normou Euro 6, tentokrát aj bez špeciálneho softvéru.

Imidž nemeckej automobilky Volkswagen utrpel poriadnu ranu vinou jej emisnej kauzy. Dieselgate síce z dlhodobého hľadiska výrazne neublížil predajným číslam giganta, ale na mnohých trhoch spôsobil zmenšenie podielu naftových modelov. Wolfsburg si teraz napráva renomé. Nezávislými expertmi nechal otestovať model Touareg V8 TDI, ktorý sa vyrába v slovenskom závode.

Bratislavský svalovec značky VW má k dispozícii výkon 320 kW (421 k) a krútiaci moment až 900 Nm, vďaka čomu zrýchli na stovku za 4,9 sekundy. Jeho štvorlitrový osemvalec je napriek tomu pomerne čistý. Podľa starého európskeho cyklu produkuje 195 gramov oxidu uhličitého na kilometer, vzhľadom na parametre ide o slušnú hodnotu. Motor ale vyniká nízkymi hodnotami oxidov dusíka. Automobilka sa pochválila, že emisné testy splnil osemvalcový Touareg na výbornú. Vďačí za to komplexnému systému čistenia exhalátov zahŕňajúceho veľký zásobník NOx

V oblasti oxidov dusíka osemvalcový Touareg exceloval.
V oblasti oxidov dusíka osemvalcový Touareg exceloval.
Zdroj: Volkswagen

V skúškach britskej organizácie Emissions Analytics dosiahol tento Volkswagen výnimočne nízke čísla. Nešlo pritom o laboratórnu previerku, ale test v skutočných podmienkach známy pod skratkou RDE (Real Driving Emissions). Prebiehal v troch spolkových republikách Nemecka s rôznymi profilmi ciest. Podľa výrobcu diesel produkoval v Dolnom Sasku priemerne iba 10 mg/km NOx, na území Bavorska to bolo 13 mg/km.

Bádensko-Württembersko znamenalo pre členitejší terén 20 miligramov na kilometer, celkový výsledok tak dosiahol 14 mg/km. To je výborná hodnota. V oblasti oxidov dusíka podliezlo osemvalcové naftové SUV limit daný prísnou normou Euro 6 niekoľkonásobne, hranica je totiž až na čísle 80. VW to tentokrát zvládol aj bez špeciálneho softvéru stojaceho za roky sa tiahnucim škandálom. Aj tieto výsledky ilustrujú, že celoplošné odmietanie dieselových áut nemá opodstatnenie.

Diskusia  ()

Video

Diskusia