Lexus LS500h

Novinky Lexus LS500h je rýchlejší než predchodca

Foto: Marek Pokrývka

14.3. 2017 11:26 Šesťvalcový hybrid zvládne zrýchlenie 0-100 km/h v priebehu 5,4 sekundy, zaujal nás armádou displejov i špičkovo spracovaným interiérom.

Medzi vopred ohlásených debutantov tohtoročného ženevského autosalóna prispela aj prémiová divízia koncernu Toyota, ktorá preň avizovala ďalšiu verziu svojej vlajkovej lode. Jej piatu generáciu prezentoval v Detroite. Prezentovala sa tam s dvakrát prepĺňaným 3,5-litrovým šesťvalcom. Na európske brehy Lexus priplával v hybridnom vyhotovení, ktoré má označenie LS500h.

Lexus LS500h má atmosférický šesťvalec a dva elektromotory
Lexus LS500h má atmosférický šesťvalec a dva elektromotory
Zdroj: Marek Pokrývka

V porovnaní s konvenčnou päťstovkou je tento model slabší. Jeho spaľovacie srdce totiž nemá turbodúchadlá, ide o atmosférický stroj. Spolu s dvomi elektromotormi produkuje maximálny výkon 260 kW (354 k). Limuzína vďaka tomu zvládne zrýchlenie 0-100 km/h v priebehu 5,4 sekundy, čo je o sedem desatín menej než pri dosluhujúcom variante LS600hL pýšiacom sa päťlitrovým osemvalcom.

Od svojho predchodcu sa novinka odlišuje aj úložiskom energie, namiesto typu Ni-MH využíva batériu Li-Ion. Tá je o dvadsať percent menšia. Vozidlo dokáže poháňať samostatne až do rýchlosti takmer 140 km/h, kapacitu akumulátora ani dojazd bez zapnutia šesťvalca sme sa nedozvedeli. Prémiová dcéra Toyoty si pre seba necháva aj hodnoty spotreby či emisií. No vzhľadom na menší motor i pokrok v technológiách možno čakať, že medzigeneračne došlo k ich výraznému poklesu.

Akumulátor dokáže limuzínu poháňať až do rýchlosti 140 km/h
Akumulátor dokáže limuzínu poháňať až do rýchlosti 140 km/h
Zdroj: Lexus

Odhliadnuc od techniky, modrých symbolov Lexus a označení je model LS500h zhodný s rýdzo benzínovou verziou prezentovanou v USA. Na prvý pohľad nás zaujal svojou veľkosťou. Sedan so štandardnou dĺžkou 5 235 milimetrov pôsobí skutočne majestátne a jeho ostatné proporcie tento dojem podporujú. Samozrejme, svoju rolu zohralo aj dizajnové stvárnenie karosérie.

Ako sa v tejto prémiovej značke stáva zvykom, prednej časti dominuje skutočne obrovská maska chladiča v tvare presýpacích hodín. Výrobca jej dal neokukanú štruktúru. Nemenej originálne sú komplikované diódové svetlomety a nudne nepôsobí ani zadná časť. Bočné partie vyznávajú skôr jednoduchú eleganciu okorenenú leštenými diskami kolies s priemerom dvadsať palcov.

Kabína japonského sedanu v nás zanechala honosný dojem
Kabína japonského sedanu v nás zanechala honosný dojem
Zdroj: Lexus

Japonská limuzína nás však najviac oslovila svojim interiérom. Rekordne veľký head-up displej sme síce nevideli, ale digitálne spätné zrkadlo áno. Ide len o jeden dielik z veľkej skladačky najmodernejších technológií naprataných do tohto vozidla. Na prvý pohľad to prezentuje armáda displejov obsahujúca dve veľké obrazovky určené pre pasažierov sediacich vzadu.

Lexus LS500h nás zaujal aj špičkovo spracovaným interiérom, ktorý bol v prípade vystaveného vozidla ladený do červeno-čiernych tónov. Materiály použité vo vnútri v nás zanechali honosný dojem. Plast použitý najmä na tlačidlá by síce mohol vyzerať lepšie, no inak nemáme pripomienky. Súhra ozdobne prešívanej dvojfarebnej kože s kovom a brúsenými sklenenými časťami na dverách sa nám páčila. Do tejto kabíny sa prví zákazníci budú môcť posadiť koncom roka, ceny zatiaľ známe nie sú.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia