Počas leta zachytili pozorné objektívy záhadný prototyp kupé Volvo P1800, ktoré sa pôvodne vyrábalo v 60. a 70. rokoch. Napriek maskovaniu boli na vozidle evidentné viaceré úpravy. Vzhľadom na absenciu viditeľného výfuku i súčasné trendy sa predpokladalo, že pôjde o elektromobil. Taktiež sa hovorilo o vývoji pod taktovkou pretekárskeho tímu Cyan Racing.

Špekulácie ukončila v ostatných dňoch premiéra. Zaujímavý projekt debutoval pod označením Volvo P1800 Cyan, ktoré jasne potvrdilo zapojenie tejto divízie. Jej logo nájdeme na viacerých častiach prepracovanej karosérie. Telo klasického Švéda si ponechalo svoje základné rysy, má však odvetrávanú kapotu a kompletne prepracovanú spodnú časť bodykitu.

Interiér evidentne obsahuje ochranný rám a škrupinové sedadlá.
Zdroj: Volvo

Kupé dostalo masívne rozšírené blatníky, ktoré vypĺňajú disky kolies jasne hovoriace jazykom 21. storočia. To isté platí pre silné brzdy AP Racing vypĺňajúce ich vnútor. Pôvodný nie je ani predný nárazník s integrovaným spojlerom, ktorý však zahŕňa pochrómované prvky odkazujúce na pôvodný dielec. Rovnako je na tom zadný kúsok. Spod neho ústi centrálne umiestnená koncovka výfuku, minulosťou zaváňa aj nablýskané viečko nádrže umiestnené uprostred veka kufra.

Volvo kombinuje navonok retro a modernu, no z hľadiska konštrukcie o histórii nemožno hovoriť. Modifikované šasi spája karbón a vysokopevnostnú oceľ. Karoséria pozostáva kompletne z uhlíkových vlákien, vďaka čomu je omnoho tuhšia než originál. Vozidlo navyše váži iba 990 kilogramov. Disponuje aj prepracovaným nastaviteľným podvozkom, ktorý využíva dvojité lichobežníkové zavesenie na oboch nápravách. Vzadu je samosvorný diferenciál.

Pohonná jednotka švédskeho retro kupé má pretekárske gény.
Zdroj: Volvo

Technická stránka modelu P1800 Cyan priniesla prekvapenie. Namiesto elektriny ho totiž poháňa ostrý dvojliter, ktorý vychádza z agregátu poháňajúceho pretekársky model S60 TC1. Prepĺňaný štvorvalec má obmedzovač na úrovni 7 700 ot./min. Dosahuje výkon 308 kW (419 k) a krútiaci moment 455 Nm, silu posúva dozadu päťstupňový manuál Holinger.

Volvo P1800 Cyan má vzniknúť v obmedzenej sérii, žiaden počet kusov ale nepoznáme. Autori neprezradili ani cenu. Neoficiálne sa hovorí o úrovni 500-tisíc dolárov (asi 422-tisíc eur), ktorá bude zaručením exkluzivity a môže byť zároveň určujúcim faktorom pri objeme výroby. Montáž sa má rozbehnúť počas jesene.