Ako je vo švédskej firme bežné, aj teraz Volvo predstavilo posledný zo svojich elektrických automobilov v tichosti a bez fanfár. Ide o Volvo C40 Recharge, elektrické SUV, ktorého základom sa stal model XC40. Nový elektromobil ponúka dynamickejší vzhľad vďaka skosenej línii strechy, ktorá mu dáva označenie SUV kupé. Volvo s týmto vozidlom plánuje pokračovať vo svojej stratégii. Severská firma dala jasne najavo, že nebude pokračovať v investovaní do upadajúcich technológií a do roku 2030 sa stane čisto elektrickou značkou.
Z krátkodobého hľadiska pomôže nové Volvo C40 Recharge spoločnosti dosiahnuť plán, ktorý hovorí o tom, že do roku 2025 bude 50% ich globálneho objemu predaja tvorený iba elektrickými automobilmi, zvyšok budú hybridy a plug-in hybridy. Pri plnení svojich predstáv samozrejme uvedú na trh viac elektromobilov. Aj keď sú zadné svetlomety a línie, ktoré čerpajú z hornej časti vozidla, pre Volvo veľmi charakteristické, vidíme, že nový model C40 má v porovnaní s predchodcom skutočne jemnejší vzhľad. Ide o kompaktnejší a nižší model založený na platforme CMA.
Zadné svetlá sú navyše oveľa agresívnejšie ako pri ktoromkoľvek inom modeli z dielne Volvo. Aj keď je pravda, že majú rovnaký morfologický obraz ako jeho súrodenci, žiadne vozidlo nemalo také ploché zadné sklo ako C40 Recharge. Na prednej časti, aj keď sa to možno nezdá, nechýbajú ani novinky po stránke dizajnu. Svetelný podpis teraz tvoria full-LED svetlomety, každý s veľkosťou 84 pixelov, ktoré môžu zatieňovať až 5 okolitých automobilov súčasne. To pomôže aj vodičom oproti idúcich vozidiel - uchráni ich pred oslepením, no Volvo bude stále efektívne osvetľovať cestu.
Po technologickej stránke sú informácie ešte zahalené rúškom tajomstva, no vychádzajúc z modelu XC40 vlastne tušíme všetko podstatné. Existuje tu niekoľko zaujímavých čísel, najväčší význam bude mať zrejme jeho dojazd, ktorý na základe európskeho homologizačného cyklu WLTP dosiahne s plne nabitou batériou 420 kilometrov. Volvo však predpokladá, že prostredníctvom aktualizácie softvéru na diaľku sa môže dojazd mierne zvýšiť, podobne ako je to v prípade modelu Polestar 2.
Za možnosť vysokého dojazdu vďačí najmä veľkej batérii, ktorej celková kapacita bude 78 kWh (75 kWh netto). Veľmi príťažlivým číslom je aj rýchlosť nabíjania, pretože na 80 % sa nabije behom 40 minút. Ako je to možné? Volvo tvrdí, že je batéria je schopná uniesť zaťaženie až 150 kW. Výkon je rozdelený medzi dva elektromotory umiestnené na každej náprave, takže auto bude disponovať pohonom všetkých kolies a predpokladaným výkonom okolo 300 kW (408 k). Spoločnosť Volvo v súčasnosti nezverejnila žiadne ďalšie informácie týkajúce sa nového modelu, no v priebehu nasledujúcich rokov zverejnia ďalšie podrobnosti, ako napríklad dátum uvedenia na trh a cenu pre rôzne európske trhy.