Globálna armáda športovo-úžitkových vozidiel značky Volkswagen je naozaj slušná. Napriek tomu nemecký výrobca pred mesiacom ohlásil, že ju opäť rozšíri. Jej najmladšieho člena menom Taos v týchto dňoch ukázal svetu. V rámci amerického portfólia značky sa zaradí pod typ Tiguan, s ktorým má veľa spoločného.

Nemecká novinka postavená na platforme MQB má podobnú siluetu ako jeho väčší súrodenec, resp. koncernový príbuzný Seat Ateca. Dizajnom svetiel však pripomína skôr veľký VW Atlas. Tie predné sú prepojené tenkým diódovým pásikom, pričom nárazník obsahuje výraznú čiernu časť dávajúcu tvári vozidla svojský štýl. Na opačnej strane majú miesto imitácie výfukových koncoviek.

Taos je veľkosťou medzi príbuznými typmi Ateca a Tiguan.
Taos je veľkosťou medzi príbuznými typmi Ateca a Tiguan.
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Taos meria na dĺžku 4 465 mm a je teda len o niečo kratší než štandardný Tiguan. No rázvorom náprav 2 690 mm ho mierne prekonáva. Navrch má aj z hľadiska šírky, pri hodnote 1 842 mm však ide o zanedbateľné 3 milimetre. Strecha je položená vo výške 1 636 mm od vozovky. Kolesá majú priemer 17 až 19 palcov, na výber bude okrem toho osem farieb karosérie.

Zvnútra má nové kompaktné SUV vlastné tvary, ale využíva množstvo známych komponentov. Platí to pre volant, digitálny prístrojový panel, centrálnu konzolu i 8-palcový infotainment. Vybavenie je slušné, okrem dvojzónovej klímy zahŕňa vyhrievanie a chladenie predných sedadiel či bezdrôtovú nabíjačku telefónu. Bohatý bezpečnostný arzenál je samozrejmosť. Pre batožinový priestor udáva automobilka objem 796 litrov, ide však o hodnotu pri naložení po strechu. Sklopenie zadných sedadiel prináša kapacitu 1 877 l.

V interiéri je použitých viacero známych komponentov.
V interiéri je použitých viacero známych komponentov.
Zdroj: Volkswagen

Taos bude na americkom trhu dostupný s jediným motorom. Pod jeho kapotou sa objaví výhradne prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 118 kW (160 k) a krútiacim momentom 250 Nm, ktorý bude štandardne spriahnutý s osemstupňovým automatom a pohonom predných kolies. Alternatívou má byť štvorkolka využívajúcu prevodovku DSG so siedmimi stupňami.

Vzhľadom na pozíciu v portfóliu je jasné, že Taos bude o niečo lacnejší než Tiguan. Volkswagen zatiaľ jeho cenu neprezradil. No tešiť sa naň nemusíte, nakoľko tento produkt vyvinula automobilka pre americké trhy. Počas budúceho leta sa začne predávať v Spojených štátoch. SUV tam bude niesť podpis mexickej továrne, kým pre Južnú Ameriku ho bude VW montovať v Argentíne. O príchode do Európy sa údajne vôbec neuvažuje.