ikona

Novinky Volkswagen T-Roc R: 300 koní oficiálne

Foto: Volkswagen

26.2. 14:21 Nemecký model dostal rovnaký pohon ako Cupra Ateca, no vďaka nižšej hmotnosti je o niečo rýchlejší. Šprint na 100 km/h mu trvá 4,9 sekundy.

V ostatných týždňoch nás Volkswagen viackrát pripravoval na premiéru nového člena rodiny R. Elitný symbol mal dostať T-Roc, o čom sa hovorilo už pred rokom. O vozidle sa šuškali aj detailné informácie. Údajne mal dostať identickú techniku, akú má koncernový model Cupra Ateca. Klebety sa teraz potvrdili. Vozidlo debutovalo ešte pred Ženevou a svojich 300 koní prináša oficiálne.

T-Roc R si výstavnú premiéru odbije v Ženeve
T-Roc R si výstavnú premiéru odbije v Ženeve
Zdroj: Volkswagen

Malé SUV prichádza v typickej modrej farbe, ktorá pokrýva upravený bodykit. Vpredu púta pohľady nárazník s masívnymi otvormi, čiernou obrubou a integrovanými dennými diódami. Štandardný LED prvok nahradil jednoduchý zvislý pás. V zadných partiách došlo k obdobným zmenám a namiesto imitácie výfukových koncoviek sa pod upraveným nárazníkom objavili štyri skutočné. Drobné logá na nich prezrádzajú spoluprácu s renomovanou chorvátskou firmou Akrapovič.

T-Roc R stojí štandardne na osemnásťpalcových diskoch kolies, na želanie ponúkne devätnástky. Na karosérii nesmú chýbať početné logá R. Zdobia špecifickú masku chladiča, ale tiež piate dvere a predné blatníky. Nechýbajú ani v interiéri. Ten obsahuje sedadlá s výraznejším bočným vedením a športový volant so splošteným vencom, okrem toho sa v ňom objavilo čalúnenie imitujúce uhlíkové vlákna. V predstavenej forme vládnu kabíne plasty farebne korešpondujúce s exteriérom.

Ani na upravených sedadlách nechýba logo R
Ani na upravených sedadlách nechýba logo R
Zdroj: Volkswagen

Ako sa očakávalo, srdcom novinky je prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom dva litre. Svojimi parametrami 221 kW (300 k) a 400 Nm sa zhoduje s prvým sériovým modelom mladej značky spadajúcej pod Seat. Spoločná je tiež prítomnosť sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a pohonu všetkých kolies, napriek tomu sa niektoré parametre odlišujú.

VW T-Roc R je mierne rýchlejší než španielsky súrodenec, v čom má nepochybne prsty nižšia hmotnosť súvisiaca so skromnejšími rozmermi karosérie. Nemec zvláda stovku za 4,9 sekundy. Na papieri tak súboj vyhráva o tri desatiny a náskok má tiež na poli maximálnej rýchlosti. Namiesto najvyššieho tempa 247 km/h dosiahne elektronický limit obligátnych dvestopäťdesiat. Nechýba funkcia launch control, ktorý umožňuje rozjazdy s maximálnou možnou razanciou.

Zozadu prezrádzajú novinku najmä koncovky výfuku
Zozadu prezrádzajú novinku najmä koncovky výfuku
Zdroj: Volkswagen

Samozrejme, implementovanie nabrúseného motora sprevádzajú ďalšie technické zásahy. SUV disponuje posilneným brzdovým systémom i upraveným podvozkom z nižšou svetlou výškou, zmenám sa nevyhlo ani riadenie či stabilizačný systém. Ten možno úplne vypnúť. Aj vďaka tomu môže byť T-Roc R zábavným náradím, jeho cenu Volkswagen zatiaľ neprezradil.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia