Vozidlo odvodené od konceptu ID.Life by malo na trh príť v roku 2025 s cenovkou okolo 20 000 eur. Na to, že ponúka veľké množstvo nových funkcií to neznie ako príliš vysoká suma. Bude založený na architektúre MEB a využíva retro dizajn, ktorý je dnes čoraz atraktívnejší. Vyniká dvojfarebnou schémou a do číreho laku bola pridaná drvená štiepka, ktorá sa používa ako prírodné farbivo. Prototyp Volkswagenu má tiež odnímateľnú textilnú strechu vyrobenú zo 100 % recyklovaných PET fliaš. 

Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Nemenej zaujímavá je kabína, kde si môžete dať premietacie plátno vystupujúce z palubnej dosky tak, aby zakrylo celé čelné sklo. Široká 34-palcová obrazovka je doplnená projektorom na sledovanie filmov a dokonca aj hranie videohier. Vďaka flexibilným sedadlám nie je konfigurácia interiéru problémom. Prednú lavicu je v tomto znení možné sklopiť do roviny a užiť si tak plnohodnotný režim "v kine".  

Ak by ste chceli vnútorný priestor využiť ako nocľah, stačí sklopiť zadnú lavicu a priestor dlhý dva metre je na svete. Za túto možnosť je zodpovedný rázvor 2 650 mm, hoci auto meria iba 4 091 mm na dĺžku, 1 845 mm na čírku a 1 599 mm na výšku. Batožinový priestor má priemerných 225 litrov, no po sklopení druhého radu sedadiel a sedadla spolujazdca sa rozšíri na 1 285 litrov. K tomu musíme ešte pripočítať ďalších 108 litrov schovaných v podlahe kufra a 68 litrov pod prednou kapotou. 

Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Podľa náčrtov ste si zrejme všimli, že tu chýba obrazovka infotainmentu. Nebojte, nie je to tá 34-palcová! Vokswagen podporil ideu, ktorá nám je známa ešte z čias príchodu modelu Up! alebo skôr Škody CitiGo. Namiesto tradičnej obrazovky je na palubovke umiestnený magnet, ktorý slúži na uchytenie smartfónu alebo tabletu. Doňho si môžete nainštalovať operačný systém a budete s ním môcť ovládať väčšinu kľúčových funkcií. Jednou z nich je vrecko vo dverách, ktoré slúži aj ako bezdrôtová nabíjačka.

„Zamerali sme sa na potreby mladších zákazníkov. Auto budúcnosti bude založené na životnom štýle a osobnom prejave. Zákazník zajtrajška nebude chcieť len ísť z bodu A do bodu B, oveľa viac ho budú zaujímať zážitky, ktoré môže auto ponúknuť," upozorňuje generálny riaditeľ VW Ralf Brandstätter.

Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

V útrobách Volkswagen ID. Life Concept nájdeme elektromotor, ktorý bude prenášať silu na prednú nápravu. Tá má hodnotu 172 kW (231 k) a maximálny krútiaci moment 290 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod  trvá 6,9 sekundy a chváli sa maximálnou rýchlosťou 180 km/hod. Keďže batéria má kapacitu 57 kWh, ponúkne elektrický dojazd 400 kilometrov podľa cyklu WLTP. Nechýba ani rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom, vďaka ktorému dokáže auto doplniť 163 kilometrov za 10 minút.