Volkswagen ID.4 bol dlho očakávaný model značky, o ktorom sme toho už pred premiérou vedeli veľa. Svetový debut už v prípade tohto modelu naozaj bola len čerešničkou na torte, vopred sa totiž hovorilo o jeho dizajne, interiéri, ale aj parametroch. Napriek tomu dokázal najnovší člen rodiny ID prekvapiť a potešiť.

Zatiaľ čo sesterský model Enyaq iV vsadil na agresívny dizajn, ID.4 ide cestou, ktorú vytýčil Golf a jeho vzhľad ho totálne definuje - vyzerá ako technologická vlajková loď značky - jeho karoséria má plavné aerodynamické tvary, ktoré pôsobia upokojujúco. Predné IQ.Light matrix LED reflektory majú vďaka výbojke obsypanej mnohými diódami dizajn ako žiadne iné, navyše sú v strede prepojené štýlovou linkou. Špecifické sú i koncové svetlá a to najmä vo vyššej výbave, keď sa skladajú z mnohých diódových segmentov. Zle však zjavne nevyzerajú ani v základnej výbave.

Kvitujeme, že Volkswagen sa nehrá na skrývačku a v podobe tzv. 1st Edition rovno ukázal i to, ako približne bude vyzerať základný model. Navonok sa zmenia už spomínané koncové svetlá, ale aj predné reflektory, ktoré si však i tak zachovajú full-LED architektúru.  Rozdiel medzi jednotlivými verziami bude predstavovať aj obutie, ktoré v top vyhotoveniach ID.4 môže byť až 21”. Inak sa na prvý pohľad doteraz zverejnené vozidlá príliš nelíšia a o veľkých rozdieloch nehovorí ani tlačová správa Volkswagenu.

Volkswagen ID.4.
Volkswagen ID.4.
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.4 dosahuje dĺžku na úrovni 4,58 metra, je teda približne o šesť centimetrov kratší, než Enyaq iV. Napriek tomu, že novinka patrí do kompaktného segmentu, dokáže podľa Wolfsburgu poskytnúť taký vnútorný priestor, na aký sú zvyknutí majitelia vozidiel vyššej kategórie. Kufor disponuje kapacitou v rozmedzí od 543 l do 1 575 l. Škoda teda, ako je už zvykom, ponúkne o niečo väčšiu kapacitu (585 l).