Značka Volkswagen Úžitkové vozidlá vytvorila Multivan úplne nanovo a čoskoro ho ukáže svetu. Premiéru bude mať v polovici júna. Súčasne platí, že DNA známych predchodcov významne ovplyvňuje dizajn novej generácie.

Prvý pohľad na model Volkswagen Multivan T7.
Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá

Monolitický objem vzdáva hold prvej generácií modelu Multivan, ktorý debutoval pred vyše 35 rokmi. Okrem toho nový Multivan preberá aj štylistické prvky modelu T4 a tým svojej druhej generácie – pod predným oknom výrazne dopredu pretiahnutú kapotu motora. 

Nezameniteľný charakter tejto ikony sme posunuli o veľký krok ďalej a pritom sme zostali verní typickej línii modelu Bulli. Napríklad zámerne citujeme horizontálnu charakterovú líniu modelu T3, prechádzajúcu okolo celého telesa karosérie.
Albert Kirzinger

Piata generácia modelu Multivan, ktorý môže byť vybavený siedmimi sedadlami, je po prvý raz skonštruovaná na báze modulárnej stavebnice s priečne uloženým motorom koncernu Volkswagen. To prináša predĺženie rázvoru s markantnými proporciami a lepšie využitie priestoru. Okrem toho bude nový Multivan širší a bude mať aj väčší rozchod kolies. Súčasne tím dizajnérov navrhol trocha nižšiu karosériu.

Veľký pokrok dizajnéri dosiahli v oblasti aerodynamiky, čo prispieva k zníženiu spotreby paliva a predĺženiu dojazdu. Výrazné zmeny sa udiali aj v interiéri. Nový Multivan už nebude mať radiacu páku. Súhra elektroniky a softvéru ju umožnila nahradiť prepínačom jazdných režimov na prístrojovom paneli (shift-by-wire) aby bol umožnený pohodlnejší prechod medzi sedadlom vodiča a spolujazdca do zadnej časti kabíny. Nevyhnutným konštrukčným predpokladom pre to bolo, že nový Multivan bude vo všetkých verziách štandardne vybavený dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Prvý pohľad na model Volkswagen Multivan T7.
Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá

Prepínač jazdných režimov je ergonomicky integrovaný do prístrojového panelu vpravo od volantu. Je umiestnený v jednej úrovni s displejom systému infotainmentu s uhlopriečkou 25,4 cm (10 palcov). Na ňom sa bude po prvý raz dať zobraziť aj reálne okolie vozidla v okruhu 360 stupňov ako „Area View“ (voliteľne), čo výrazne uľahčí parkovanie a manévrovanie. 

Odstránená bola aj klasická páka parkovacej brzdy, ktorá sa bude ovládať elektronicky tlačidlom alebo automaticky (Auto Hold). Cez uvoľnený priestor medzi prednými sedadlami sa bude nielen dať prechádzať dozadu, ale bude možné nový multifunkčný stolík v zadnej časti kabíny nastaviť tak, že bude slúžiť ako stredová konzola medzi sedadlami vodiča a spolujazdca

Prvý pohľad na model Volkswagen Multivan T7.
Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá

Aj sedadlá v zadnej časti kabíny boli vyvinuté nanovo, aby boli ešte flexibilnejšie. Nový Multivan bude mať iba samostatné sedadlá – trojmiestna lavica v treťom rade je tak minulosťou. Súčasne sú nové sedadlá v druhom a treťom rade oveľa ľahšie. Dajú sa ľahko posúvať a jednoducho demontovať. Na to konštruktéri značky Volkswagen Úžitkové vozidlá nanovo vyvinuli sústavu koľajničiek, ktorá prechádza zozadu priebežne až po druhý rad sedadiel. 

Tým, že bola vypustená lavica v treťom rade, dajú sa demontovať sedadlá iba na jednej strane alebo stredné sedadlo v treťom rade posunúť až za sedadlá vodiča a spolujazdca. Do takto vytvoreného priestoru sa dajú napríklad bezpečne uložiť bicykle. Od roku 1985 má každý Multivan sériovo stolík v zadnej časti kabíny. Aj ten je teraz úplne nový a oveľa praktickejší – vďaka novej sústave koľajničiek sa dá zafixovať na ľubovoľnom mieste.