Po mesiacoch sme sa konečne dočkali oficiálneho odhalenia prvého plne elektrického sedanu od Volkswagenu. Nejde však o produkčný model, ale zatiaľ ešte stále len o koncept, ktorý dostal názov ID. Aero. Celkovo ide už o šiesteho zástupcu elektrického modelového radu ID.
Len pre zopakovanie, rodina modelov ID predstavuje inovatívne a ekologicky orientované (čiže poháňané výhradne elektromotormi) modely značky Volkswagen. Ku crossoverom s označením ID.3, ID.4, ID.5 a ID.6 nedávno pribudol ikonický minibus ID. Buzz. Najnovším prírastkom ale bude - v súčasnej SUV dobe trochu netradične - zástupca kategórie sedanov. ID. Aero má navyše predstavovať vlajkovú loď elektrických modelov.
Skice konceptov, o ktorých sme písali len nedávno, nesklamali, a do veľkej miery reflektujú skutočný dizajn konceptu, ktorý si predovšetkým zakladá na aerodynamike. Kontinuálne elegantné krivky, tak typické pre nemecký Volkswagen, však majú aj efektívnu stránku v podobe koeficientu odporu vzduchu na úrovni len 0,23 Cx. Podpísala sa na tom najmä športovo sa zvažujúca strecha, ktorá zdiaľky môže pripomínať kategóriu 4-dverových coupé, ako napríklad konvenčný brat Arteon.
Koncept ID. Aero, ako Volkswagen predzvesť plne elektrického sedanu nazval, je postavený na modulárnej platforme MEB. Platforma Modulare Elektrifizierungsbaukasten, ako jej názov napovedá, je primárne určená pre vozidlá s elektrickým pohonom. Jej architektúra umožňuje dlhý rázvor kolies (takmer 3 metre), čo sa pozitívne pretaví do miesta v interiéri, a krátke previsy ako vpredu, tak aj vzadu. Tie sú zasa výhodou pri ovládaní a manévrovateľnosti vozidla.
Pozrite si Volkswagen ID. AERO do detailu v galérii
Volkswagen ID. Aero čerpá energiu z lítiovej batérie s kapacitou 77 kWh. Práve vďaka nízkemu aerodynamickému odporu vzduchu karosérie a batérii s pomerne vysokou kapacitou Volkswagen odhaduje dojazd na jedno nabitie na úrovni 620 kilometrov. Automobilka zatiaľ ale neprezradila bližšie detaily o pohonnom ústrojenstve, a tak výkon konceptu ako aj konfigurácia elektromotorov sú len špekuláciami.
Ak však vychádzame z aktuálne najväčšieho elektromobilu značky ID.6, môžeme očakávať najvyšší výkon na úrovni 225 kW (306 koní) v spojení s pohonom oboch náprav. Len pre zaujímavosť, ID.6 s týmto pohonným ústrojenstvom vyštartuje na stovku za 6,6 sekundy. Podobné údaje pravdepodobne dosiahne aj produkčný ekvivalent konceptu.
Koncept ID. Aero tak predstavuje súčasť modelovej ofenzívy značky a jeho primárnymi trhmi budú Čína, Severná Amerika a Európa. V Číne sa má na trhu objaviť v druhej polovicu budúceho roka. Európska verzia sa bude vyrábať v nemeckom meste Emden.