Automobilka Volkswagen len nedávno oficiálne potvrdila to, čo sa dlhšie šuškalo: v rámci elektrifikácie a optimalizácie modelového portfólia celého koncernu si už kultový model Passat v karosérii sedan nekúpite. V ďalšej generácii príde len ako kombi a jeho úlohu limuzíny strednej triedy by tak mal nahradiť koncernový brat Superb.

Tým sa však v portfóliu automobilky uvoľní priestor pre technologicky vyspelejší model podobnej veľkosti. A práve toto miesto by mal zaujať model, ktorý predznamenáva koncept ID. Aero.

Štúdia mala mať oficiálne predstavenie koncom apríla tohto roka na autosalóne v Pekingu, ktorý sa však v súvislosti s pandémiou koronavírusu COVID-19 nekonal. Automobilka preto naplánovala oficiálnu digitálnu premiéru na 27. júna, a digitálne skice konceptu použila ako lákadlo, ktoré pritiahlo pozornosť fanúšikov i médií.

Pohľad spredu Volkswagen zverejnil už v marci tohto roka, pred pár dňami ho však doplnil aj pohľadom zozadu. Volkswagen ID. Aero, alebo Aero B, ako ho nazývajú interne, by mal byť prvým plne elektrickým globálnym sedanom automobilky.

Koncept teda bude prvou lastovičkou stratégie celosvetovej elektrifikácie modelovej ponuky automobilky, ktorú nazývajú príznačne ACCELERATE.

Čo teda ID. Aero prinesie? Ako napovedá už samotný názov, dizajn konceptu je zameraný na nízky aerodynamický odpor. Ten je dôležitý obzvlášť pri elektromobiloch, kde sa jeho nízka hodnota pozitívne podpisuje na celkovom dojazde. Samotný dizajnérsky jazyk približne zodpovedá vizualizácii budúcej generácie modelu Passat, ktorý príde len ako kombi.

Volkswagen ID. Aero Concept Sedan
Zdroj: Volkswagen

ID. Aero si celkovo zachováva pomerne konzervatívny výzor či už pri pohľade spredu, alebo pri LED koncových svetlách tiahnucich sa celou šírkou auta. Interiér má podľa automobilky poskytnúť nadštandardne veľkorysý priestor. Hovorí sa, že ID. Aero by malo konkurovať modelom vyššej strednej triedy.

Čo sa týka techniky, ID. Aero by malo byť postavené na základoch platformy MEB. Ešte v marci sa vedenie Volkswagenu nechalo počuť, že novinka ponúkne celkový dojazd na úrovni 700 kilometrov.

Anketa: Súhlasíte s plánovanou modelovou stratégiou?

Na bližšie informácie o technike si budeme musieť pár dní počkať, no očakáva sa podobná konfigurácia elektromotorov, ako pri aktuálnych elektro-modeloch.

Okrem toho, Volkswagen len nedávno potvrdil, že všetky plne elektrické modely dostanú aj vrcholnú verziu s označením GTX, ktorú spravidla poháňa najvýkonnejšia konfigurácia elektromotorov s pohonom všetkých kolies. Mimochodom, ešte v roku 2020 bývalý šéf vývoja Volkswagenu, Frank Welsch, prezradil, že ID. Aero zrýchli na 100 km/h za 5,6 sekundy.