Volkswagen e-Up!

Novinky Volkswagen e-Up! prešiel technickými úpravami, napriek väčšiemu dojazdu bude lacnejší

Foto: Volkswagen

11.9. 16:00 Drobec si ponechal výkon 61 kW (83 k), ale na stovku sa dostane rýchlejšie. Podľa normy WLTP by na jedno nabitie mal prejsť 260 kilometrov.

Počas tohtoročných majstrovstiev sveta v hokeji odhalila Škoda omladenú vlajkovú loď Superb, po ktorej boku debutoval prvý elektromobil tejto značky menom CitigoE iV. Po dvoch týždňoch ho nasledoval koncernový brat Seat Mii. Oba modely mali lepšiu techniku než ich súrodenec VW e-Up!, ktorý disponuje akumulátorovou verziou už nejaký čas. Teraz náskok dobieha.

Drobec nemeckej značky prešiel technickými úpravami, o ktorých informovala automobilka popri odhalení väčšieho hatchbacku ID.3 na autosalóne vo Frankfurte. Volkswagen si ponechal elektromotor s výkonom 61 kW (83 k). Napriek tomu je oproti staršej verzii o niečo rýchlejší, na stovku by sa mal dostať za 11,9 sekundy. To je o pol sekundy menej než doteraz.

Takmer dvakrát väčšia batéria výrazne predĺžila akčný rádius auta.
Takmer dvakrát väčšia batéria výrazne predĺžila akčný rádius auta.
Zdroj: Volkswagen

Veľký skok zaznamenal akčný rádius. Namiesto pôvodnej 18,7 kWh batérie sa sem totiž nasťahoval akumulátor s kapacitou 32,3 kWh známy z českého a španielskeho príbuzného, čo v preklade znamená maximum 260 kilometrov podľa normy WLTP. Lepší akumulátor navyše prináša možnosť rýchlejšieho nabíjania. Pri použití stanice s výkonom 40 kW sa má za hodinu načerpať 80% elektrickej energie.

Pri takýchto zmenách by nebol prekvapením nárast ceny, napriek väčšiemu dojazdu však bude Volkswagen e-Up! o niečo lacnejší. Na domácom trhu má štartovať tesne pod hranicou 22-tisíc. To je o 1 600 eur menej než doteraz, čo nie je úplne zanedbateľná suma. Na čísla platné pre Slovensko si ešte musíme nejaký čas počkať.

Video

Diskusia