Odvšadiaľ počúvame správy, že sa blíži koniec spaľovacích motorov. To vedie mnohých výrobcov k vývoju vodíkového pohonu. Čo ale malé vozidlá či motocykle, kde je inštalácia vysokotlakovej nádrže na ukladanie vodíka nepraktická? Fraunhofer Institute vyvinul nevšedné riešenie – produkt s názvom PowerPaste.

Vedci z nemeckých Drážďan vytvorili pre tento typ vozidiel zaujímavé vodíkové palivo vo forme pasty, ktorá je založená na báze horčíka a vodíka. Pasta sa začína rozkladať až pri teplote 250 °C a pritom zostáva v bezpečí, aj keď auto stojí celé hodiny na horúcom slnku.

Túto „cestovinovú zmes“ je možné  ľahko prepravovať a tankovať bez toho, aby museli výrobcovia vyvíjať nákladnú infraštruktúru nabíjacích staníc. Vedec Marcus Vogt, ktorý na tomto projekte pracuje, poukázal na to, že pasta má mnoho ďalších použití. Mohla by sa stať palivom nielen pre malé vozidlá alebo skútre, ale aj pre drony či dokonca generátory.

Ilustračná foto
Zdroj: Pixabay

Ako iste viete, vodík sa považuje za skutočnú alternatívu ku konvenčným palivám a vo svete sa prezentuje ako energia budúcnosti. Je dosť možné, že vďaka tejto novej paste bude rozmach vodíkových automobilov oveľa rýchlejší.

Východiskovou látkou, z ktorej sa PowerPaste skladá, je horčík, čo je ľahko dostupná surovina. Horčíkový prášok sa ďalej kombinuje s vodíkom za vzniku chloridu horečnatého v procese vykonávanom pri teplote 350 °C. Stále tu ale visí niekoľko otáznikov.

Nápad je to skvelý, nevieme však všetky detaily. Na výrobu potrebnej energie treba totiž vodík skombinovať s vodou, ktorá v zime zamrzne, takže bude fungovať iba v prívetivom počasí? Tiež tu existujú nejaké obavy týkajúce sa životného prostredia, pre možné nesprávne zaobchádzanie s pastou alebo s jej recykláciou.