Francúzske hlavné mesto sa takto pridáva k približne 200 ďalším mestám v krajine, kde takéto obmedzenie už platí. Sú medzi nimi napríklad Montpellier, Grenoble či Štrasburg, informovala televízna sieť LCI. Obmedzeniu sa vyhne len niekoľko hlavných ťahov, ako "Maršalské bulváre" (22 bulvárov vedúcich po okraji Paríža) či Elyzejské polia.

Rozhodnutiu predchádzala verejná anketa, ktorú mesto organizovalo koncom roka 2020. Zúčastnilo sa na nej 5736 ľudí, z ktorých sa 59 percent vyjadrilo za zníženie rýchlostného limitu. Je to ale dostatočný počet respondentov vzhľadom na celkový počet obyvateľov Paríža? Ako sa dalo predpokladať, nové usmernenie rozdelilo ľudí na dva tábory. 

Prvá skupina so zníženou rýchlosť na 30 km/hod súhlasí. Vo väčšine prípadov ide o ľudí, ktorí jazdia po Paríži na bicykli alebo sa prepravujú alternatívnou dopravou. Ostatne, to bol aj zámer starostky mesta, ktorá chce čo najviac zredukovať počet jazdiacich áut a znížiť hluk, dopad na životné prostredie a zvýšiť bezpečnosť. Podľa skupiny, ktorá je "za", pomôže zníženie rýchlosti predísť dopravným nehodám a zvýši sa tak bezpečnosť ľudí okolo vozovky. V meste totižto stále pribúdajú cyklotrasy, no veľakrát sú v nebezpečnej blízkosti vozovky. 

Ľudia, ktorí stoja za opačnou stranou mince, ale s novým znením zákona nie sú príliš spokojný. Spravidla ide o vodičov z povolania, tzn. taxikárov, doručovateľov a živnostníkov, ktorí sú na prepravu autom odkázaní. Podľa ich slov im po novom rovnako dlhá cesta trvá zrhuba o 5 až 10 minút dlhšie, čo síce z nášho hľadiska nemusí byť veľa, no pokiaľ napríklad kuriér takto bude chodiť na každú zákazku neskôr, nestihne svoju dennú náplň práce.

Proti opatreniu sa stavajú najmä spomínaní taxikári, ktorí majú strach, že prídu o prácu. I keď sú zvýhodnení tým, že môžu chodiť v BUS pruhoch, rýchlosť 30 km/hod im príliš nepomôže. Boja sa, že väčšina zákazníkov si radšej zvolí iný druh dopravy. Na to ale reagoval David Belliard, člen výkonného tímu starostky, vyhlásením, že na vzniknuté problémy sa pokusia vymyslieť riešenie.

Ďalšia otázka vyplynula z dopadu na životné prostredie. Nedávna štúdia Inštitútu Cerema síce potvrdila, že pri rýchlosti 30 km/h je úroveň znečistenia vyššia ako pri konštantnej rýchlosti 50 km/h, no v meste to tak celkom neplatí. V rušných mestách, kde sa nachádzajú semafory, priechody pre chodcov alebo spomaľovače, nejde vodič totiž konštantnou rýchlosťou, ale stále spomaľuje a zrýchľuje. Takže konečný environmentálny dopad je pri nižšej rýchlosti menší. 

Najnovšie rozhodnutie je súčasťou širšieho balíka opatrení zameraného na zníženie prítomnosti vozidiel v meste. Od 1. augusta tohto roka sa na viacerých miestach v meste začali výrazne zvyšovať aj ceny parkovania. Zvýšila sa aj výška pokút za nesprávne parkovanie - v centrálnych mestských častiach až na 75 eur. Starostka Paríža Anne Hildagová, ktorá prevzala úrad v roku 2016, sa zaviazala zredukovať verejný priestor využívaný autami. Niekoľko ciest odvtedy zmenila na jednosmerné alebo z nich spravila pešiu zónu.