Genesis G70

Novinky Genesis G70 lezie do kapusty Nemcom

Foto: Genesis

20.9. 2017 13:45 Dynamický kórejský sedan štandardne roztáča zadné kolesá, kladie dôraz na jazdné vlastnosti a môže mať výkon až 272 kW (370 k).

Segment prémiovej strednej triedy má slušnú kôpku zástupcov, no traja spomedzi nich predajnými číslami v Európe vynikajú. Ide o modely Audi A4, BMW radu 3 a Mercedes-Benz triedy C. Germáni túto kategóriu ovládli už dávnejšie a napriek snahe mnohých firiem si udržujú náskok. Konkurencia sa však nevzdáva. V týchto dňoch sa rozšírila o kórejského zástupcu, ktorý sa volá Genesis G70.

Genesis G70 má v zameriavači najmä BMW radu 3
Genesis G70 má v zameriavači najmä BMW radu 3
Zdroj: Genesis

Príchod sedemdesiatky do portfólia dcérskej značky koncernu Hyundai bol očakávaným krokom. Hovorilo sa o ňom prakticky od založenia tejto divízie a reálne kontúry dal zákulisným klebetám vlani v New Yorku  koncept pomenovaný podľa miesta debutu. Z neho sa teraz vykľul sériový produkt. Celkom úmyselne lezie do kapusty Nemcom a chce si odkrojiť z ich trhového koláča.

Zvonku pôsobí dynamicky, zvnútra hodnotne

Genesis G70 má v zameriavači najmä spomínaného Bavora. Preto disponuje pozdĺžne uloženým motorom, štandardne roztáča zadné kolesá a svojim celkovým nastavením kladie dôraz na výborné jazdné vlastnosti. Z tohto základu vychádza jeho silueta. Sedan má relatívne dlhú prednú kapotu a kabínu posunutú smerom vzad, pričom z jeho proporcií jasne vyžaruje dynamika.

Dizajn sériového produktu je výrazne prepracovaný
Dizajn sériového produktu je výrazne prepracovaný
Zdroj: Genesis

Základný štýl minuloročnej štúdie síce zostal na svojom mieste, no samotný dizajn je výrazne prepracovaný. Do finále sa napríklad nedostali tenké koncové svetlá. Dostali väčšiu plochu, rovnako ako tie predné. Diódová architektúra však zostala zachovaná. Na svojom mieste je aj charakteristicky tvarovaná maska chladiča a agresívny predný nárazník, schvaľovacím procesom prešlo tiež odvetrávanie predných blatníkov. Vzadu sa objavil difúzor lemovaný dvomi komínmi výfukového potrubia s veľkým priemerom.

Kabína nemá s vnútorným priestorom konceptu nič spoločné, uletené tvary korunované extrémne širokouhlým displejom a deleným volantom sú minulosťou. Zvnútra pôsobí Genesis G70 nakoniec pomerne konvenčne. Zaujme oblúkom na boku centrálnej konzoly, inak veľmi nemá čím prekvapiť. Obsahuje digitálny prístrojový panel, voľne umiestnený 8-palcový displej infotainmentu a povedome štylizované centrum klimatizácie. Viacero detailov či ovládacích prvkov má klasické koncernové rysy, no odlišnú povrchovú úpravu. Najmä v luxusnej béžovo-čiernej verzii vyzerá byť interiér sedanu skutočne na úrovni.

Kabína sedanu strednej triedy vyzerá pomerne luxusne
Kabína sedanu strednej triedy vyzerá pomerne luxusne
Zdroj: Genesis

Okrem materiálov má prémiovým ambíciám vozidla zodpovedať aj dostupné vybavenie. Očakávať môžeme plejádu bezpečnostných technológií, head-up displej a rozhrania komunikujúce so smartfónmi, ale tiež hlasom ovládanú umelú inteligenciu od spoločnosti Kakao či špičkové ozvučenie značky Lexicon disponujúce sústavou pätnástich reproduktorov.

Model G70 Sport poháňa prepĺňaný šesťvalec

Dynamický kórejský sedan vychádza z rovnakého základu ako koncernový súrodenec Kia Stinger. V porovnaní s ním je však skromnejšie dimenzovaný, stojí na 2 835-milimetrovom rázvore a jeho karoséria má pôdorys 4 685 x 1 850 mm. Strechu delí od vozovky presne 1,4 metra. Hmotnosť síce nepoznáme, no vzhľadom na rozmery môžeme očakávať o niekoľko desiatok kilogramov menej než pri spomínanom príbuznom.

Dvojica ázijských automobilov bude disponovať rovnakými motormi, Genesis G70 teda taktiež ponúkne tri. Všetky sú prepĺňané. Benzín má reprezentovať dvojlitrový štvorvalec a agregát V6 so zdvihovým objemom 3,3 litra poháňajúci špičkový model Sport. V prvom prípade možno hovoriť o výkone 185 kW (252 k) a krútiacom momente 353 Nm, objemnejšia strojovňa ponúkne maximálne hodnoty 272 kW (370 k) a 510 Nm.

Špičkový model má šprintovať na stovku za 4,7 sekundy
Špičkový model má šprintovať na stovku za 4,7 sekundy
Zdroj: Genesis

V cenníku bude okrem toho figurovať aj štvorvalcový turbodiesel, ktorý z 2,2-litrovej kapacity vyvinie špičkové parametre 148 kW (202 k) a 441 Nm. Celoplošným štandardom je pohon zadnej nápravy. Alternatívou bude vyhotovenie AWD, ktoré má byť dostupné pre všetky modely.

Prevodovky zatiaľ výrobca nešpecifikoval. Hovorí však o prítomnosti vektorovania krútiaceho momentu, elektrického posilňovača riadenia či viacprvkovej zadnej nápravy. Okrem toho spomína aj samosvorný diferenciál a funkciu Launch Control, ktorá umožní modelu G70 Sport šprintovať na stovku za 4,7 sekundy. Konečnou stanicou akcelerácie je tempo 270 km/h.

Najmenší produkt Genesis chce uspieť v overenej konkurencii
Najmenší produkt Genesis chce uspieť v overenej konkurencii
Zdroj: Genesis

Živú premiéru bude mať v Los Angeles

Kórejská automobilka teda vyťahuje na Nemcov pomerne silné zbrane. Bude to stačiť na to, aby sa medzi overenými súpermi najmenší produkt značky Genesis presadil? Odpoveď na to budeme poznať až na prelome dekád. Sedan má mať živú premiéru na decembrovom autosalóne v Los Angeles, jeho globálny predaj sa začne v priebehu budúceho roka.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia