Hyundai včera mnohých šokoval nástupcom svojho najpredávanejšieho SUV, za čo môže najmä jeho futuristický dizajn. Tucson štvrtej generácie ale zaujme aj technológiami či elektrifikovanými pohonmi. Krátko po jeho oficiálnej premiére sme sa dočkali ďalších dôležitých informácii z rovnakého zdroja, kórejská automobilka totiž zverejnila detaily o omladení svojho hviezdneho hot-hatchu.

Populárny model i30 N čaká modernizácia nadväzujúca na februárový facelift klasických verzií. Ako potvrdzujú prvé obrázky, nabrúsený kompakt dostane modernejšiu tvár s atraktívnymi LED svetlami a špecifickú výplň masky chladiča. Nárazník by mal vyzerať ešte ostrejšie než doteraz.

Populárny športový hatchback prechádza modernizáciou.
Populárny športový hatchback prechádza modernizáciou.
Zdroj: Hyundai

Z materiálov je taktiež evidentná prítomnosť kovaných 19-palcových kolies. V zadnej časti sa objavili svetlá s odlišnou diódovou grafikou, ale tiež výraznejší difúzor a väčšie výfukové koncovky. Budú aj hlučnejšie? To je vzhľadom na európske regulácie nepravdepodobné, svoju peknú akustiku však snáď obľúbený hot-hatch nestratí. Z materiálov je evidentné zachovanie charakteristickej farebnej schémy.

Zábery interiéru zatiaľ kórejská automobilka nepublikovala. Môžeme však očakávať, že kabína prejde obdobnými zmenami ako v štandardných verziách. Dôjde teda najmä na upravenú palubnú dosku s väčším displejom infotainmentu. Digitálny prístrojový panel je v prípade športového modelu nateraz otázny, no rátať môžeme s extra funkciami.

Motor bude vydychovať cez podstatne väčšie koncovky výfuku.
Motor bude vydychovať cez podstatne väčšie koncovky výfuku.
Zdroj: Hyundai

V interiéri sa po prvýkrát objaví volič automatu, Hyundai i30 N totiž v rámci faceliftu dostane aj dvojspojkovú prevodovku s ôsmimi stupňami. O nej sa neoficiálne hovorilo už dávnejšie. Manuál nemusí napriek jeho genialite vyhovovať všetkým, preto pôjde o vítanú alternatívu. Na túto správu teda mnohí fanúšikovia hot-hatchu čakali.

Okrem samočinného ústrojenstva neočakávame pod kapotou žiadne veľké novinky. Kórejský kompakt sa nepochybne opäť spoľahne na prepĺňaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý bol doteraz dostupný v naladení na maximum 184 kW (250 k) alebo 202 kW (275 k). Výkon môže pri facelifte teoreticky mierne narásť. Detaily o motore zatiaľ nevieme, otázny je aj dátum oficiálnej premiéry zmodernizovaného eNka.