ikona

Novinky Tucson N Line: V ponuke s tromi motormi

Foto: Hyundai

24.3. 11:43 Kórejský bestseller prichádza v športovo štylizovanom vyhotovení, dostupné bude s agregátom 1.6 T-GDI a dvojicou mikrohybridných dieselov.

So svojím kompaktným SUV slávi Hyundai veľké úspechy. Tucson tretej generácie popularitou jasne zatienil predchodcov, na Slovensku sa vlani stal celkovo najpredávanejším vozidlom športovo-úžitkového segmentu. Ešte zatraktívniť ho chce verzia N Line. Tú automobilka ohlásila ešte vo februári, v týchto dňoch z nej stiahla virtuálnu plachtu.

Hyundai digitálne predstavil model Tucson N Line
Hyundai digitálne predstavil model Tucson N Line
Zdroj: Hyundai

Už avízo načrtlo viaceré špecifiká nového člena rodiny. Kórejský bestseller dostal ostrejšie rezaný predný nárazník so zahnutými dennými LED linkami, kým hlavné svetlomety majú tmavé pozadie. Čiernu farbu vyznáva aj rám upravenej masky chladiča. Okrem toho tento odtieň majú tiež kryty spätných zrkadiel, lemy okien, strecha zakončená veľkým spojlerom či časť modifikovaného zadného nárazníka. Súčasťou schémy sú aj 19-palcové disky kolies s turbínovým dizajnom.

Označenie nového vyhotovenia nesú predné blatníky a nechýba ani v interiéri. Nachádza sa na sedadlách potiahnutých kombináciou kože a Alcantary i upravenom voliči prevodovky. S tmavým čalúnením kontrastuje červená niť, čo platí aj pre palubnú dosku. Súčasťou štandardného vybavenia je ozvučenie Krell s deviatimi reproduktormi.

Interiér novej verzie disponuje špecifickým čalúnením
Interiér novej verzie disponuje špecifickým čalúnením
Zdroj: Hyundai

Do dynamicky orientovaného balíka spadá upravené riadenie i tuhšie naladené pruženie. Tucson N Line bude v ponuke s tromi motormi, pričom všetky spĺňajú normu Euro 6d-Temp. Benzín má reprezentovať prepĺňaný štvorvalec 1.6 T-GDI naladený na 130 kW (177 k). Nejde o špičku cenníka, vyššie totiž stojí dvojlitrový turbodiesel produkujúci 136 kW (185 k). Vybavený je mikrohybridnou technológiou pracujúcou so 48-voltovým elektrickým okruhom a batériou s kapacitou 0,44 kWh.

Posledným členom palety je naftový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 litra. Hyundai implementoval aj sem elektronickú asistenciu, menší diesel dostal rovnaké komponenty ako dvojliter. Na jeho parametroch sa neodrazili. Naďalej dosahuje maximálny výkon 100 kW (136 k), v porovnaní s klasickou verziou však má dosahovať o 11% nižšiu spotrebu paliva.

Najdostupnejší model má naftový štvorvalec 1.6 CRDi
Najdostupnejší model má naftový štvorvalec 1.6 CRDi
Zdroj: Hyundai

Menší vznetový motor bude najdostupnejším členom ponuky. Kórejská značka zatiaľ nespresnila, koľko si chce za SUV v novej verzii pýtať. Predaj chce spustiť onedlho. Tucson N Line plánuje ponúkať v deviatich farbách, prioritou bude Európa. O dostupnosti športovo štylizovaného vyhotovenia v iných častiach sveta sa momentálne nehovorí.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia